lördag 3 maj 2014

Vinst för Sverige i F16-landskamp...


Elvira Gustafsson fick snällt stanna på bänken när Sverige mötte Ryssland i träningsturneringen, men Jessica Leander fick spela hela matchen när de vann med 1-0 efter att inhopparen Therese Simonsson gjort mål i den 75:e minuten. På måndag möter de Finland och det blir spännande att se vilka gurkspelare som vi ser på plan. Jag hoppas förstås på båda. Det vore enklare om jag skötte uttagningen...

PS. Hittade det här i Irstas inför matchen på deras hemsida: "Är väl upp till bevis eftersom vi blivit lite sågade i fotbollsbloggen,Med all rätt. Delade väl inte hela uppfattningen vad som skrevs om premiären, vi va värda 3p inget snack om den saken .Men bollen ska in i målet oxå. "Det är alltid att bra få feedback på det jag skriver och jag hoppas kunna hylla dem innan säsongen är över DS.

PPS. Var och såg BK30 möta IFK Nyköping och jag hade så sett fram mot den matchen för förra säsongen var det årets match och det var lika dant i år. De är så bra Nyköping och det är så jag drömmer att Gideonsberg ska bli en dag. Det blev i alla fall en ex-ljusblå målskytt i matchen som slutade 3-1 till gästerna då Cassandra Korhonen kunde slå in en reducering i slutet av matchen när Nyköpings målvakt inte kunde hålla Emelie Airaksinen hårda skott DS.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar