fredag 30 maj 2014

Nu är det dax igen: Fotbollsskor till Bofa...


I vintras gjorde jag ett upprop om skidor till Lettland och de är levererade dit. Nu kom det till min kännedom att det i Västerås ska samlas in begagnade fotbollsskor att skicka ner till fotbollssugna barn i Bofa i Kenya. Min kontaktperson angående detta heter Karin Olofsson och hennes mailadress  är: karinolof@gmail.com  och så här skriver hon till mig:

"Hej Jonas!
Nu har jag kollat upp ang fotbollsskor. Det är såhär: en mormor och morfar till en kille i Talias klass är med i detta projekt i Kenya. Det kommer att komma hemsida osv inom snar framtid (om jag fattat rätt) och verkar seriöst och jättebra! De är flera som är engagerade och brukar åka dit så de kan ta med sig mycket skor som kan tas med i omgångar. Storlekar: mest barnskor men det är även tonåringar med större fötter som är engagerade så alla storlekar är välkomna. Om något lag har gamla matchtröjor vore det också skoj att få in. Barnen som berörs av projektet lever i väldigt fattiga förhållanden, det är barfotaliv som gäller så skor av alla kvalitéer är välkomna, även slitna alltså. Så jag säger bara: Shoot man! Öppna alla dina fotbollskanaler ! Va kul att du är på! Vet inte riktigt hur detta ska organiseras om det blir stort gensvar men du kan ge min mail karinolof@gmail.com eller om du vill får du gärna ge dig in i insamlandet ! Talia går på Hammarbyskolan och den 4/6 ska vi samla in på skolgårdsfest men eftersom de ansvariga åker till Kenya i olika omgångar kan de ta emot skor senare också. Massor av blessings till dig! /Karin"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar