torsdag 8 maj 2014

Norra Svealand 2 tipset...


Om första veckans tips gick in så gick det si och så med förra veckans. Visserligen så vann Gideonsberg, VIK och Gagnef som planerat men Arboga vann över Vattholma med 1-0 något som jag egentligen hade på känn att de skulle komma igång på hemmaplan och det är ju inte lättare att göra mål på bortaplan och Upplandslaget var ju inte vassa framåt mot de ljusblå i första omgången trots att de hade ett bra spel. Överskattade lite Ornäs då de bara spelade 0-0 mot Enköping. Ja, men jag ger inte upp mitt tippande då jag tycker den förra veckans omgång gav lite svar så nu kör vi igen och du kan ju inte säga "vad var det jag sa" för du vågade ju inte tippa emot :). Vågar du utmana mig denna vecka för denna vecka så ska jag ha mer än tre rätt? Har du ett google-konto så är det bara tuta och köra men annars så får du lägga det på Gideonsbergs-bloggens Facebook-sida.
Hur veckans tips ser ut? Så här:

1, Östervåla-Frövi 1 Jag tror Östervåla kommer igång igen på hemmaplan för Frövi är inte en lika bra motsåndare som Gagnef

2, Ornäs-Gideonsberg 2. Jag känner mig självsäker. Läs om varför i morgondagens matchblogg

3, Gagnef-Arboga 1 Gagnef är ett bra lag så här är den här behöver inte garderas vilket ju inte heller går på detta tips...

4, VIK-Enköping 1 Jag tror Enköpings målvakt kommer att få det svettigt och även om hon kommer att storspela så blir det hemmaseger för gurkorna...

5, Irsta-Vattholma 1 Lite svår för inget av lagen har gjort mål, men hemmamatch kan ge fördel..

Nu känner jag mig helt övertygad om att jag tar full pott, ja kanske inte övertygad precis för den sista matchen är lite lurig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar