torsdag 29 maj 2014

Norra Svealand 2 tipset..


Förra veckan så slog vi nytt rekord med en ökning av antalet tippare med 25% och vi fick en ny "tipskung" som fick in alla rätt. Den omgången var lite lättare än den före och mera förutsägbar än den innan så tre hade tre rätt och en två rätt, men vi ska inte vila på gamla lagrar utan sträcka oss vidare mot denna veckans omgång även om jag kände mig nöjd med förra helgens resultat. Och som du vet så kan du lägga ditt tips i kommentatorsfältet om du har ett Google-konto, skriva det på Gideonsbergsbloggens Facebook-konto, använda Twitter där jag har namnet "Moresportdam" efter min förra blogg, använda min mailadress om du har den eller skicka ett SMS om du har mitt mobilnummer.
Så här tippar jag denna vecka i en omgång som bara blir fyra matcher då Arboga spelade hemma mot Ornäs igår kväll och där  blev det bortavinst för dalalaget med 2-1 vilket gör dem till serieledare och sätter lite press på de ljusblå inför matchen mot Gagnef. Några lämnade early birds lämnande in även detta på tipset och där fanns alla tecken med och jag hade för egen del tippat hemmavinst. Nästa vecka så får jag köra tipset tidigare i veckan så att vi får med alla matcher:

1, Gideonsberg - Gagnef 1  Gideonsberg har visat vad de går för så vi sätter en etta här..

2, Vattholma - Östervåla 2 Östervåla visade mot de ljusblå att de är ett bra lag...

3, Enköping - Frövi 1 Lite svårtippad match men jag tror att Enköping vinner eller tror och tror....

4, Irsta - VIK 2 VIK kommer att vinna....

Tror nog på tre rätt minst...

PS. Det var lite roligt efter matchen mellan Gideonsbergs F17 och Forssa så cyklade jag till Mc Donalds på Stenby för att skriva om matchen över en smoothie. Det tog ett litet tag att förstå att de som satt vid bordet tvärs över gången var ledarna för Forssa men så hörde jag några nyckelord. Gick över och pratade med dem och öste lovord över deras lag och jag berättade förstås var de kunde läsa om matchen någonstans. Ja, laget hade jag bakom ryggen DS.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar