lördag 3 maj 2014

Jag fick gåshud...


Nu kommer vi komma till en sån där utvikning som kommer ibland på denna bloggen. Igår kväll så hade jag precis lyckats att värma upp mig efter att ha tillbringat dagen ute då jag b.la sett Gideonsbergs och BK30:s matcher men då tänkte jag börja kolla in division ett södra Svealand och surfade glad i hågen in på SvFF:s hemsida och såg att P18 vunnit med 7-1 över IFK Lidingö och jag undrade hur i allsin dar  det hade kunnat komma sig. Tryckte vidare för att studera det närmare och såg att alla målen gjordes under 42 minuter (Elin Flyborg var inte med) men det var inte resultatet som fick mig att få gåshud utan namnet på en av målskyttarna, Jatta Aalto, en av mina favoriter som var med och etablerade VIK när de första gången tog steget upp i tvån (som idag heter ettan). Hon spelade en säsong och var tyngden som gjorde att de kunde etablera sig innan hon drog vidare till Schweiz...
Foto P18:s hemsida....
Här är en liten video med henne:



PS. Ja, jag vet att VIK och Ornäs har hängmatcher men kan vi inte glädjas några timmar att Gideonsberg är serieledare, ja till och med kanske ett och ett halv dygn om Enköping skulle vinna hemma DS.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar