lördag 17 maj 2014

Full fart framåt...


Igår kväll tänkte jag på förra sommaren när min bloggenergi dalade efter Gideonsbergs nedläggning av A-laget och det blev bara tyngre och tyngre till dess att jag bestämde mig för att lägga ner min gamla blogg där jag bevakade damfotbollen med en brett perspektiv här i stan. Vilken skillnad nu när jag är full av energi, ljusblå energi för det är det jag får som igår när det vanns en härlig seger på Swedbank Park.
Ja, sista veckan så ser man hur bräckligt det kan vara då Elin Christensson i torsdags gjorde sig illa i F17 derbyt mot BK30 och igår gjorde sig Jonna Sjöberg illa mot slutet av derbyt mot VIK. Visst finns det flera att ta till men det går alltid åt en till, ja inte hur många som helst, men jag tycker det känns bra att Evelina Davidsson ansluter från BK30 och kommer att spela resten av säsongen i ljusblå tröja som kommer passa henne perfekt. De har ett överflöd av anfallare så det här kommer att ge henne mera speltid och de ljusblå ytterligare förstärkning framåt. Det känns mycket bra nu när det finns lite skavanker och en bred trupp är bra att ha. Det är bara att visa framfötterna för alla i F17 så kommer det att ges utrymme i A-laget för alla som vill spela så det är bra med ökad konkurrens. Åter nu till Evelina med meriter från länslag och hon spelade flera matcher förra året med BK30 så hon blir verkligen ett fint tillskott...

PS. BK30 vände en 2-0 och 3-1 underläge till en 4-3 seger mot P18 borta på Gottland och som vanligt så är spelare med ljusblått förflutet inblandade då Jennifer Forsman reducerade till 3-2, Cassandra Korhonen kvitterar till 3-3 och Nicole Modin bärgar segern genom sitt 4-3 mål. DS.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar