onsdag 28 maj 2014

Hanna-kollen...


Hanna Åbom med ljusblått förflutet och hennes Örebro SK Söder mötte Älvsjö på bortaplan som inte var den enklaste nöten att knäcka men med klasspelare som Hanna på plan så kan man till slut plocka hem tre poäng genom att vinna med 3-2. Måste citera söderbönornas hemsida: "Hanna Åbom gör lite som hon vill på sin kant och har ett mäktigt övertag på Älvsjös ytter-MF. Hur orkar hon springa så mycket???? Personligen så tror jag att hon verkligen hatar att förlora, det har jag hört från vänster källa!" Vi fortsätter att citera deras hemsida: och då handlar det om söders 3-1 mål: "Sara Sandberg kan vackert styra in en hörna i den 69:e minuten, snyggt "servad" av nyss nämnda Hanna Åbom". Söders tränare hyllar i NA individuella prestationer som nyckeln till segern och nämner där förstås Hanna...
Personligen tycker jag det är kul att följa Örebro SK Söders framfart i division ett södra Sveland ur en liten ljusblå vinkel. Tänk om Gideonsberg skulle vinna division två norra Svealand? Då kan man kanske öka bevakningen...
Vill till slut tacka Örebro SK Söder för twitterbevakningen så att jag (vi) kunde följa den spännande upplösningen på matchen i bilen på väg hem från Östervåla...

PS. Ni vet att jag har gnällt lite på VLT? Ja, nu är det dax igen för såg ni i måndags på resultatbörsen där de skrev att Östervåla vann med 2-1 och Gideonsberg mål gjordes av Sandra Halvarsson. Visst blir man lite trött? DS.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar