fredag 16 maj 2014

Fördel VIK men...


Ja, det är bara att erkänna att det är fördel för VIK i dagens derby, men visst finns det hopp men bollen måste in. Enköping förlorade bara med 1-0 genom att pressa högt, spela aggressivt, snabba omställningar och skapa lägen. Är det detta som behövs för att spela oavgjort eller vinna mot VIK? Ja, nu drömmer jag verkligen men det är jag i min fulla rätt att göra. Satsa mot månen så kanske man når trädtopparna. Ja, de ljusblå får i alla fall spelare och har fördelen av att vara underdog, eller är det en fördel? Ett litet ljusblå aber är att Elin Christensson gjorde sig illa i F-17 derbyt mot BK30. Visst såg de ljusblå starkare framåt mot Irsta än mot Vattholma och nu önskar jag att jag sett den mot Ornäs, men jag var ju otrogen med Justin, och de hade enligt hemsidans rapport 7-8 målchanser i andra halvlek, men bollen måste in och vem som helst får stiga fram, Izabell Rydell som mot Vattholma, Jonna Sjöberg som mot Irsta, Amilia Högbacka som i torsdags kväll då hon hade ett bra klipp, men det finns fler som kan få in den som Elvira Gustafsson, Olivia Gustafsson, Maria Rodriguez, Victoria Olsson, Rebecka Lindfors eller ska en back kliva upp och nicka in den som Malin Sundström, Jessica Leander eller Matilda Åhle´n? Ja, vem som helst eller gärna flera...
.
Har fått några utmanare i tipset så här ser raderna ut:

                                                        Jag         Mr M        Mr P

Gideonsberg  - VIK                           2              2              X

Frövi - Gagnef                                   2             2               2

Arboga - Irsta                                    1             X               2  

Vattholma - Ornäs                             1             2               1

Enköping - Östervåla                         X            2                1

Kul med med matcherna mellan Arboga/Irsta och Enköping/Östervåla att alla finns tecken finns med...

PS. Har du en systemkamera med dig och tänker ta bilder under matchen och om du vill få med bilderna i min blogg, så prata med mig på Swedbank för jag skulle bli mycket glad DS.

PPS. Referatet kommer att komma lite senare ikväll för solen skiner och min trädgård kommer att ropa på mig efter matchen DS.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar