tisdag 20 maj 2014

Veckans GIF-lirare: Amilia Högbacka...


Nu kanske du tänker att vore inte bättre att ge priset till Rebecka Lindfors för att hon tidigt i matchen gjorde mål eller till Izabell Rydell som gjorde årets GIF-mål så här långt? Det kan man tycka, men nu ska jag förklara bakgrunden till att just Amilia Högbacka får detta pris. Någonstans i bakhuvudet ligger hennes mål mot BK30 i F17 derbyt men det är inte det heller som nominerade henne till en kandidat utan efter matchen i lördags så cyklade jag till stan, köpte en kebabrulle, åkte till stugan, och åt upp den, läste tidningen, kopplade av och rensade lite ogräs. I denna stugvistelse så började jag fundera på matchen och de känslor som de väckt. Var länge överväldigad över att Gideonsberg tidiga ledning och över Izabells drömmål, men när det sjönk undan och jag började begrunda över matchen och de känslor jag haft då så hittade jag en som ledde fram till detta pris. Det jag kände under matchen vid ett par tillfällen var en så stor tacksamhet över att Amilia finns. Hon spelade inte från start men när någon blev småskadad och behövdes att bytas ut så kom hon in och det var att jag aldrig kände mig orolig för vi har Amilia Högbacka. Hur många gånger under årens lopp inte känt sig orolig när det var tvungen att göras ett byte men inte i lördags utan jag kände mig helt lugn. Vare sig det är en back som var tvungen att gå ut eller om det är ett mittfältare så kan man alltid byta in Amilia och hon passar som handen i handsken, visserligen så  får någon annan gå ner i backlinjen för hon gör sig bäst på mittfältet. Jag tänkte för mig själv lite humoristiskt att om Richard Degerlund skulle vara sjuk en vecka så skulle hon nog kunna vara avbytare där också. Jag är riktigt tacksam för att du finns Amilia och du kommer att få spela från start...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar