onsdag 21 maj 2014

Lotta: Izabell Rydell är största talangen i Västmanland...


Ett nytt nummer av "Fotboll på riktigt" är ute och där så diskuterar Lotta Hellenberg, Vff:s Marie Bergvall och Rytternes fd tränare Mats Johansson damfotbollen i Västmanland och Västerås. Intressant tidning som finns att hämta b.la Nancys i Igor, Coffehouse by George, Chicco och Global Living. En fråga de diskuterar är vem som är den största fotbollstalangen i Västmanland och Lotta tycker att Izabell är det Mats tycker det är Marie Segerholm numera BK30, men som under sista året hann spela med VIK och skriva på för Rytterne. Hm, vad tycker jag. Marie är äldre tar man bort den faktorn så säger jag Izabell. Jag kommer ihåg när jag såg Marie för första gången och då imponerade hon och då var hon i den åldern Izabell är nu. Det hela utmynnande i ett blogginlägg på Moresport som hette "Marres show". Men om jag jämför Marie då och Izabell nu så säger jag Izabell alla gånger, Såg Marie när BK30 spelade mot Fanna och det var en fröjd för ögat för hon har verkligen kunnat blomma ut.
En intressant mening i artikeln är att Mats menar att Gideonsberg och BK30 tar död på andra föreningar genom att värva breddspelare. Tänkte i mitt stilla sinne att Rytterne inte heller bara bestod av egna produkter..
Ett annat citat från Lotta är också intressant när hon säger att "En GIF-spelare ser ingen anledning att gå till BK30 för att spela en division högre upp för de tycker att det är lika bra. Skulle vi ha något lag högre upp så skulle det vara naturligt".
Som ni ser så är det intressanta diskussioner så gå nu och hämta en egen tidning så att jag slipper upprepa allt de sa...

1 kommentar:

  1. ....inte lika bra men att det inte är tillräckligt stor skillnad för att det ska bli självklart och naturligt... //Lotta

    SvaraRadera