söndag 25 maj 2014

Hallelujah, we love you...


Är det inte en konstig känsla man får när det ansluter amerikanska spelare till svenska lag för man känner en förväntan. Nu hamnar vi lite utanför Gideonsbergsfåran, men vi har ju ett samarbete med de föreningen, ett samarbete som jag kände mig nöjd med när jag såg Evelina Davidsson på plan i lördags och då man så här efteråt tänker "klart att hon ska få spela matcher som gäller något". Det jag tänker berätta kan vem vet i förlängningen föra med sig att det kan komma fler BK30-spelare till Gideonsberg för nu fylls BK30:s trupp på medmålvakten Paige Hemphill och innermittfältaren Ali Skogrand samtidigt som Elin Hammar kommer hem igen. Konkurrensen kommer att öka i BK om de åtråvärda platserna i startelvan och Elin vet jag vem det är och jag tror inte att BK30 gör några Facebookvärvningar a´la IFK Gävle utan verkligen sett att de amerikanska spelarna håller en hög nivå. Tycker det här är spännande och man undrar lite hur det kommer att påverka BK30:s tabellplacering och chans för avancemang. Tänkte för mig själv när jag hörde om dessa värvningar och återvändning att det kan bli en satsning på elitettan, men IFK Nyköping som i lördags slog IFK Nyköping med 9-0 kan vara svåra att jaga ifatt. Fick höra att det finns en till växel att lägga i i slutet av sommaren om det skulle bli läge för att det skulle behövas. Hur har de råd kanske du undrar med biljettpriser lägre än Östervåla? Sponsring och jag hoppas av hela mitt hjärta att det blir valuta för pengarna för kan de lyfta gurkstans bästa klubb mera så är det bara roligt. Kommer att följa det med spänning...

PS. Både IFK Västerås och Gideonsberg var obesegrade innan F15 derbyt i lördags där IFK drog det längst strået och vann med 4-2 genom att gå ifrån till 4-0 efter mål av Idil Raage i den 7:e minuten, Magdalena Campese i den 11:e, och sen av Cornelia Ellefors i den 15:e och 20:e minuten innan de ljusblå kan reducera genom Julia Revesjö i den 26:e och Emilia Everbrand i den 54:e minuten. DS.

PPS. Idel gurkmålskytttar i toppmatchen i division ett södra Sveland med ljusblå förflutet då BK30:s Cassandra Korhonen kan göra 1-0 mot Forsby i den 42:a minuten, Nicole Modin 2-0 i den 55:e minuten och Cassandra kan på övertid fastställa slutresultatet till 3-0 DS.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar