fredag 2 maj 2014

Derby-dax...


Idag så är det dax för årets första derby, ja träningsmatchen mot BK30 utveckling hade ju derbykänsla, hm undrar om det infinner sig någon sån idag. Det återstår att se men det här är i alla fall ett riktigt derby i division två norra Svealand. Jag tippade en ljusblå seger och det gör jag tills jag blir överbevisad om något annat men den här matchen kan gå lite hur som helst. Irsta hade inget bra spel i första halvlek mot Enköping och det hade inte något av lagen men Enköping lyfte sig i andra och då gjorde Irsta det också. De skapade  några bra chanser b.la två där målvakten lämnade retur eller sköt på en Irsta-spelare och det hade lika gärna kunnat bli mål som inte plus att Enköpings målvakt storspelade och enligt Irsta referat så var hon bästa spelare i motståndarlaget som t.ex gjorde en strålande fotparad.
Gideonsberg hade en bra halvlek mot Vattholma och en som var mindre bra och anfallsspelet kom igång när Izabell Rydell kom igång och hon stod för mycket av det som skedde framåt. I den matchen så var Elvira Gustafsson borta som är en bra mittfältare men de grejade det ändå, mycket tack vare att Maria Rodriguez var en slitvarg och även Amilia Högbacka kämpade på. I dagens match så är Elvira borta men även Jessica Leander som jag tyckte var mycket bra i backlinjen i premiären. Ska det bli poäng eller vinst mot Irsta så måste hela laget spela bra för Irsta kommer att skapa chanser som de gjorde mot Enköping hur än spelet ser ut. Jag tror nog att det ljusblå laget har lärt sig något av matchen mot Vattholma, vad som var bra, vad som kan göras bättre och vad som inte fungerade så jag håller alla mina tummar så många de är för en ljusblå seger och kommer att göra mitt till för att heja fram dem. Hoppas verkligen de  kan bli ännu vassare framåt...
Låter Marilda Åhle´n få vara omslagsbild för denna blogg för försvarsarbetet kommer att vara mycket viktigt, men det kommer att vara viktigt att spelet fungerar över hela plan för att jag ska kunna jubla över en ljusblå seger framåt två tiden...

PS. Förstod på Elvira Gustafssons pappas Facebookstatus att Elvira hade gjort mål igår. Kul!! DS.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar