tisdag 5 maj 2015

Västra Svealand två tipset...


Matchen mot Gagnef lever kvar i mitt sinne och jag tänkte på den när jag cyklade till jobbet igår morse och blev lite varm. Känner lika dant nu när jag tänker på den. Ja, det var väl att resultatet till slut gick den ljusblå vägen som gjorde att den väcker dessa varma känslor..
Nu ska jag försöka lägga den bakom mig men jag kan inte garantera att det går och börja tänka framåt för nu är det dax för att få ihop en rad för denna veckans västra Svealands två tipset som för mig har två nya variabler, dels Töcksfors-variabeln och dels Gagnef-variabeln. Det känns som om Gagnef är mästarna på defensivt spel när de väljer att spela så även om det går ut över målproduktionen framåt...
Så här ser rad ut:

1, Gagnef - Töcksfors X Ja, men tanke på Gagnef försvarsspel mot de ljusblå så vågar jag tippa detta..

2, Ornäs - Torsby 1 Ornäs är nog hemmastarka och vill ha revansch...

3, Eda - Lillån 2 Lillån har nog fått upp farten...

4, Avesta/Skogsbo - Kumla 1 Avesta kan göra mål och slog Töcksfors hemma i första omgången..

5, Råtorp - Gideonsberg 2 Ja, den var lite för enkel...

Vill du vara med och de vet jag att du vill så lämna ditt tips på Gideonsbergsbloggens Facebooksida, SMS:a om du har mitt nummer, lämna det i kommentatorsfältet eller twittra det om du följer mig där. Fick in en till rad per SMS i förra omgången när jag satt i bilen till Leksand...

Gideonsbergstipset - try it - you like it...

Ja, vi slänger väl in en gamla vännerkoll så här på slutet och kollar hur det har gått för några av förra årets seriekollegor och då börjar vid med:

Flipp: Enköping - toppar serien efter att ha vunnit två raka. Dels borta i första omgången då de vann mot Norrby med 7-1 på bortaplan då Ina Burström gjorde hattrick. Såg även att någon som hette Maja Rajalakso gjorde ett mål. Hon måste väl vara släkt med Rajalako-bröderna som har huserat i de högre divisionerna, eller? Nu i helgen så vann de över Östervåla med 9-1 då Ina gjorde fem mål och Frida Andersson ett hattrick.

Flopp: Ja, de måste ju vara Östervåla som förlorade med nämnda resultat och i första omgången förlorade mot Bele Barkarby med 10-0. I nästa omgång så möter de Fanna så det ser riktigt mörkt ut för dem just nu. Suck...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar