fredag 1 maj 2015

Hur bra är Gagnef egentligen?


Ja, det är ju en fråga man kan ställa sig. Om man kollar på matchen mot Ornäs så var det Gagnef som gjorde första målet när Emelie Andree´ Lindenryd nickade in bollen i den 16:e minuten innan Ornäs kom igång och vann. Det tyder på ett bra spel att ta ledningen mot Ornäs, men Ornäs verkar ju vara Ornäs. Det jag kommer ihåg av det ljusblå lagets förra bortamatch mot Gagnef var att hemmalaget kämpade emot men att det inte räckte till mot den ljusblå maskinen och den maskinen har ju trimmats till i år.
 En fördel för de ljusblå är att matchen spelas på konstgräs i Leksand då Gagnefs naturgräsplan inte var i spelbart skicka. Åkte förbi Gagnefs plan när jag var upp i mars och åkte skidor utanför just Leksand och kände mig lite nostalgisk. Det var inte så att jag bad min kompis att köra av så jag fick titta på den men jag hade en fin känsla efter förra säsongens match där. Åter till ämnet och det passningsspel som de ljusblå visade upp i lördags gör sig bäst på konstgräs men hade det varit naturgräs så hade det ändå varit tre ljusblå poäng, Men som alltid så måste man spela om poängen..



Det kan vara lite intressant att se på Gagnefs försäsongsresultat även om det inte påverkar min syn på utgången av matchen, bara som lite kuriosa för det bara befäster min bild av Gagnef. I början av mars så spelade de 1-1 mot Avesta Skogsbo som fick gratisplatsen som Falu FK lämnade efter sig ( Avesta/Skogsbo som vann med 2-1 mot Töcksfors i premiäromgången ), vann mot Falu BS med 4-0 i slutet av mars och Falulaget spelar i division fyra så det känns som ett litet självklart resultat om man har laget i form och 1-1 mot Kvarnsvedens F19.

Har inte fått in några mera tipsrader. Åker upp till Leksand idag en lång resa som tar 2,5 h och matchen börjar 15.00 så åka hem ca 16.45.. Vad jag vill säga är att referaten kommer upp ganska sent. Tidigast 21.00-21.30...

Foto: Gagnefs Facebooksida

PS. Funderade lite igår efter gårdagskvällens blogg över VIK och jag har sett att de inte har något andralag i F17 eller dylikt, så kommer de spelare som inte är direkt A-lagsmaterial att hitta någon speltid?. De har börjat med att gå bra i serien och de kommer att spela med bästa möjliga lag så det blir inte speltid för alla utan det blir träning utan speltid för en del. Inser hur bra det är med F17. Visst kommer det att komma skador och semestrar och sånt som öppnar upp för att spela A-lagsfotboll. Det blev lite funderingar när jag tittade runt och insåg det jag redan förstått, dvs att de inte har något andralag. DS


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar