söndag 24 maj 2015

Blev varm i hjärtat...


Följde utvecklingen av matchen lite medans jag jobbade genom Lilian Grankulls Facebookrapportering och tänkte "Å, nej" när jag såg att Eda gjorde 1-0 Lina Ahlberg i den 15:e minuten. Hade en man som var dålig på mitt boende så jag hade doktorn där och kunde inte följa det vidare men jag hade mitt scenario i huvudet men jag hoppades att de skulle vända. Förutom i matchen mot Lillån då det spelades effektivt så har de ljusblå haft svårt att göra mål, dels mot Gagnefs mur, men även om Råtorp där de till slut fick ett läge och kvitterade och mot Töcksfors där de hade spelövertag. När jag hade slutat och lämnade in min jourtelefon så cyklade jag upp till Mc Donalds på Stenby för att avsluta min jobbhelg på rätt sätt men att lösa in min kupong på en smothie för tio kronor och komplettera med lite smått och gott. Kunde då kolla in hur det gått och först såg jag att det blivit 2-2 då Linnea Bolstad gjort 2-0 i den 57:e minuten, Kajsa Hall Wistling reducerat i den 80:e minuten ( naturligtvis hon ) och Lovisa Byman kvitterat i den 90:e minuten men så läser jag vidare och ser att strax efter kvitteringsmålet så ger Linnea Solbrekke Eda segern med 3-2.



Hela min bild som jag målat upp i morgonens blogg blev ett worst case scenario men några sekunder senare så greppar jag bilden att vi måste jobba från här, ta en match i taget och göra det bästa av den här säsongen för it isn´t over until the fat lady sing. Tänkte på hur laget som slog ut de ljusblå i kvalet till division ett Vaksala ligger och sladdar i division ett norra Svealand med 0 poäng och 4-19 i målskillnad med bara Selånger med målskillnad 1-34 bakom sig. Vad gör det om det blir division två ännu en säsong? Kommer ihåg när BK30 enligt VLT för något år sen skulle rusa genom division ett och deras självbild var den samma. Det är inte så lätt med fotboll och det gäller att få allt att stämma. Vi ser ju på matchen mot Lillån att det finns där men allt går inte bara på räls..
Låt oss göra det bästa av denna säsong och jag tänker stötta till 100% så gör du det samma..
Varför jag blev varm i hjärtat? Lovisa Byman gjorde mål...
Hade 402 sidvisningar igår och många hade säkert tänkt att läsa något om matchen men jag kunde inte skriva något då SvFF inte hade fått ditt målskyttarna och ett matchreferat utan målskyttar är som kärlek utan kyssar...
Foto: Lilian Grankull

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar