måndag 28 april 2014

Veni, vidi, vici...


Var ledig igår då jag jobbat helg (hade tagit semester i lördags) och jag tog mig ut på förmiddagen ner till Max och köpte en latte för 15 kr och tog en VLT (redan där hade jag gått 5 kr plus då den kostar 20 kr att köpa) och läste den i solen men en lätt gödseldoft i luften som jag snart vande mig vid. Bläddrade igenom sporten där det stod om VSK (mycket), Syrianska. VIK, Skiljebo, Franke, Juventus och BK30 och i resulatbörsen så kunde jag se resultaten från division två norra Svealand men Västerås-lagens målskyttar utskrivna. När jag lade ifrån mig tidningen så kände jag glad över att jag har en blogg för att kunna ge mer än resultat och målskyttar. Härligt att det någonstans är lite fokus på division två, så nu tänker jag gå igenom lite av helgens omgång. Hade svårt att hitta rubrik så vi kör det latinska ordspråket som betyder "jag kom, jag såg, jag segrade".
Tryck på läs mer för att läsa om den första omgången:



Vi börjar med Västeråslagens matcher. Jag behöver inte orda så mycket om Irstas match på Enköping för det har du en hel blogg om men de förlorade som sagt med 1-0 men de hade verkligen chanser för ledning i första och kvittering i andra.



Gideonsberg vann rättvist med 1-0 mot Vattholma fast än spelet inte fungerade jättebra i andra, men tre poäng är tre poäng och de kommer absolut dra lärdom av det som inte fungerade och det är härligt att premiären är avklarad för nu har de en division två match i benen och en ny erfarenhet.



VIK vann sin match med 3-2 där Amanda Lindvall gjorde 1-0 i den 34:e minuten, Agnes Höglund 2-0 i den 42:a innan Gagnef reducerar i den 48:e minuten. Nataly San Juan utökar ledningen på straff i den 61:a minuten innan Gagnef reducerar till slutresultatet 3-2 i den 84:e. Pratade med någon som sett matchen som sa att VIK hade ganska bra spel men han var inte riktigt nöjd med det. Han berättade att Gagnefs spelare var mycket storväxta och citat "ingen vägde under 100 kg". De gjorde de säkert men ni förstår bilden. Intressant är också att Gagnefs båda mål kom på hörnor...

Arboga skrev inför sin match mot Östervåla att de inte riktigt var redo och det visade sig genom att de förlorade med 4-0 med mål i den 35:e, 46:e, 60:e och 73:e minuten.

Ornäs vann hemma med 2-1 över Frövi med mål i den 13:e och 28:e minuten och bortalaget kan reducera i den 85:e. Intressant att notera att Frövi hade tunn trupp och det var bara tretton spelare med upp och att Ornäs gjorde båda sina mål på långskott.

Här är en länk till tabellen:

http://svenskfotboll.se/cuper-och-serier/matcher-idag/?scr=table&ftid=50769

Den nedersta bilden är lånad från VIK:s hemsida...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar