torsdag 24 april 2014

Fortsatt fokus på Jennifer...


När jag skrev om det numret av "Fotboll på riktigt" där Jennifer Forsman intervjuades så ställde jag frågan om hon är den i BK30 som kommer att intervjuas när VLT uppmärksammar seriepremiären och jag trodde så och så blev det. Kanske det är tronskifte nästa år men just nu är hon den stora fotbollsprofilen här i stan i alla fall om man ser till media. Vem kan ta över efter henne? Ja, tittar man på BK30:s premiärmatch så är väl Marie Segerholm en het kandidat och fortsätter hon så där så. Hon har ju tränat med Sirius en gång i veckan tidigare och det vet jag inte om hon fortsatt gör men hon har högre drömmar än division ett och blir i år året då hon får sitt stora genombrott?
Nog om henne för det är Jennifer jag vill fokusera på då hon har ett ljusblått förflutet. BK30 förstår hennes stora kvalite´som låter henne få träna på sina egna villkor så hon kan fokusera på jobbet. Hon gjorde det bra som innermittfältare och hon kommer att få spela hela säsongen för det finns ingen som kan hota hennes position där. Vilken kraft hon har och henne ska man inte låta få bollen nära mål för då går det som för Fanna med ett baklängesmål redan i den 4:e minuten och ingen stoppar henne i straffområdet så hon kunde nicka in 4-0 i  den 52:a. Ja, hon är verkligen kraftfull. Det är och har alltid varit hennes stora tillgång..
Hur gick det för de andra med ljusblå bakgrund? Maria Ljungdahl spelade i backlinjen och då de bara släppte in ett mål så tog bort de flesta av Fannas attacker. Nicole Modin var ovän med bollen varenda gång hon försökte göra mål, men det kommer. Cassandra Korhonen var målsugen någon gång, det syntes men även hon gick lottlös.
En man i landslagets overall stod och gjorde anteckningar under hela matchen och jag tror att han skrev "Marie Segerholm" men feta bokstäver för det här var hennes kväll...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar