söndag 27 april 2014

Måndag morgon...


Har en blogg om dagen tanken men nu när det är matchbevakning så är det kul att få ut dem så fort som möjligt istället för att vila på hanen. Känner att jag inte har hunnit smälta alla helgens händelser, men en kul sak hände igår. När jag skrev på min Moresport-blogg så började jag att använda Twitter för att få ut det längre. Följer ganska många men läser inte så ofta men då och då lite upp och ner. Har förstått att Twitter är hett bland yngre personer. Länkade mycket av mina bloggar. plus att jag kört målservice när jag är på matcher så jag har jobbat upp ett antal följare och några få får man någon lite kontakt med. Följer en hel del damfotbollsspelare men jag brukar gå in och kolla om tweetsen handlar om fotboll i alla falla ganska ofta för annars så brukar jag låta bli att följa dem. Som sagt var någon får man lite kontakt med man lägger märke till dem och någon ytterst enstaka gång kanske man skriver ett grattis vid en seger eller ställer en fråga. En av dem som följer mig och som jag följer är en målvakt som heter Kaisa Nilsson och det jag vet om henne är att hon har bott i Gävle och det är en ort som jag berört på Moresport då de mött gurklag, sen att hon spelat för Sirius men blev skadad och sen blev utlånad till Gustafs. Såg att hon hade retweetat när jag skrev om VIK:s träningsmatch mot Enköping, undrade varför men tänkte inte mer på det och resonerade så att hon känner kanske någon i laget. Så igår kväll så såg jag att hon hade favoritmarkerat målservicen och min blogg om matchen så då gick jag in och kollade på hennes sida och insåg att hon spelade just i Enköping. Gick sen in och kollade på laguppställningen och fick det verkligen bekräftat. Ja, nu ökade mitt gillande av Enköping ännu mera. Det här var kul för mig och det får ge dig en inblick i mitt fotbollsliv en måndagsmorgon...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar