söndag 6 april 2014

Träning pågår...


Jag har hört mig själv säga ett par gånger att "den här bloggen handlar inte om F99-orna" och det gör den inte heller men jag ska inte säga det fler gånger för jag fann mig själv sittande på Swedbank Park för att se i alla fall första halvlek av deras träningsmatch mot IFK Västerås. Ibland känns det som en helg utan ljusblå fotboll inte är någon helg så det gäller att ta de tillfällen som ges och det är intressant att se vad som formar sig bakom A-laget. Vad kan jag säga om matchen? Jo, att det är en träningsmatch och då tränar man i något som påminner om the real deal, ser vad som är bra och vad som inte är bra och försöker rätta till det som inte fungerar till nästa match och så det är inte fullt allvar. Min behållning var del att jag nu har lärt känna igen ytterligare en spelare i laget att lägga till de jag redan känner igen och det är Julia Revesjö och fortsätter jag så här så kan jag nog känna igen dem alla men den stora behållningen var att få se vilken klassavslutare Kajsa Hall Wistling är. Tryck på läs mer för att läsa om matchen eller nåja första halvlek:


Trots att det inte var mycket till spel från något av lagen så letade sig bollen fram till Kajsa som i den andra minuten stänkte upp bollen i krysset till en 1-0 ledning för de ljusblå, men bara en minut senare så kunde IFK kvittera efter ett anfall på högerkanten vilket avslutades med ett skott som målvakten Wilma R. Lundberg tvingades lämna retur på och någon kunde slå in. Gideonsberg började få upp lite fart och få igång spelet och Kajsa kunde skjuta utanför. Något IFK var bra på var djupledsbollar och en hittade fram till en forward men tack och lov så hann en back i mellan. De ljusblå hade ett litet övertag men IFK kom till snabba omställningar och lyckades vinna mark genom att driva fram bollen. Det var precis en sån där djupledsboll som letade sig fram till en anfallare i den 17:e minuten och ånyo tvingades Wilma lämna en retur som kunde slås in.



Kajsa kom till ett nytt skott och det syntes att laget kämpade för att få till en kvittering, men det var nära att IFK kunde göra ännu ett mål då de hade bra chanser på två hörnor. Tyckte IFK hade ett bra anfallsspel och kunde ta över matchen men vad hjälpte det när Kajsa i den 27:e minuten kunde avlossa en kanon och så var det kvitterat. och tre minuter senare så kunde hon ta sig igenom och ge de ljusblå ledningen med 3-2. Alla hennes mål var snygga mål och inga tofflingar. Cecilia Bahar var effektiv när hon tog sig förbi sin back genom att lägga fram bollen, springa ifrån, hinna ifatt den och komma till inlägg men som nådde en ljusblå adressat men skottet gick över. IFK kändes verkligen effektiva när de tog tag i matchen och Wilma lyckades hålla den ljusblå ledningen till halvtidsvilan med en kanonräddning då hon fick riktigt sträcka ut sig...


Hur matchen slutade? Ljusblå vinst med 5-3. Vem gjorde de sista ljusblå målen? Ja, det tror jag ni kan räkna ut. Ja, träna på ni F99-or för jag kommer att titta till er igen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar