söndag 20 april 2014

De är snart åter i smöret...


Jag såg ett par tidiga träningsmatcher med VIK och då var det tydligt att det påverkade vilka spelare de hade på plan och sen så har jag följt dem resultatledes och genom deras egna referat och där har jag förstått att de lossnade rejält mot Lillån med ett nytt spelsystem, sen vet jag inte vad Lillån har för lag heller men stora siffror tyder på att något fungerar i alla fall. Seger mot Örebro SK Söder var en fin värdemätare även om kexen kan ha haft en dålig dag på jobbet, men gurkorna är nog ett litet kex-spöke i alla fall. Förlust mot Rynninge men det laget verkar vara en maskin. Tycker det ser väldigt ljust ut för VIK och som lök på laxen så har det ramlat in några spelare från Rytterne, b.la Lovisa Eriksson (se bilden) som beskrivs som en av de bästa spelarna i det nedlagda division ett laget. Ja, om inte BK är ett alternativ så är nog VIK den bästa vägen om man har division ett spel i tankarna för jag inte tänka mig något annat än serievinst och avancemang för dem, så de behöver bara fortsätta på den inslagna linjen, spela ihop laget så kommer de vara redo för en comeback...
Foto: VIK:s hemsida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar