lördag 19 april 2014

Jag är jävig...


Det är roligt att vara med och stödja olika fotbollsföreningar även om mitt stora hjärta är ljusblått. Ska nu för tredje året idag vara med och stödja Örebro SK Söder genom "Målmyntet" som innebär att man ger 5 eller 10 kronor för varje mål. Förra året så var det till en början lite målsnålt att jag önskade att de skulle göra flera. Tror det blir målexplosion i år för dem.
Annars är väl entrerávgiften den stora delen av stödjandet. Förra året fick när jag skrev på min Moresport-blogg så fick jag av Rytternes tränare en frikort som gav mig fri entre´till alla matcher i division ett som en uppskattning för den publicitet som jag gav dem, men åren innan så var det en hel del utgifter men samtidigt så var att skriva något jag uppskattade att göra och själv hade valt och jag har inget emot att stödja.
 Jag minns det året när Gideonsberg körde med säsongskort och naturligtvis så köpte jag ett, men sen så fick jag och min kompis ett var av det måste ha varit styrelsen för att vi tillförde så mycket och det använde vi för att bjuda med personer vi kände till matcherna. Det var faktiskt inte så svårt att få med sig utan det gällde bara att fråga rätt person. Ja, även år när det inte fanns något säsongskort så blev vi insläppta gratis någon gång för att vi tillförde något till matchen, men då var det utifrån personliga initiativ från någon . Det var roligt och kändes uppskattande men samtidigt är det roligt att vara med att stödja. Undrar vad snittpriserna kommer att ligga i tvåan i år?
Ja, sen blir det ett hel del lottköpande. Mest brukar det bli hos VIK och ibland hos BK30...
Ja, jävig ja, tänkte mest på att riksdagsmän brukar behöva redovisa vilka aktier de har...

PS. Funderar lite på Gideonsbergs hemsida. När jag googlar fram den eller går genom länken på SvFF:s hemsida så sen klickar mig fram till damernas sida så står det att den inte finns sen några dagar tillbaka, men jag kan komma dit när jag går genom att följa deras länkande åt andra hållet från bloggen, då de nu har börjat att länka. Har förstås lag den som favorit nu, men vad beror det på att det inte fungerar om man går någon annan väg för det är viktigt att länken från SvFF:s hemsida fungerar. DS.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar