fredag 11 april 2014

Fotboll på riktigt...


Måste få berätta att sedan några dagar så finns det nya numret av "Fotboll på riktigt" ute och finns att hämta på Chicco, Nancys, Coffehouse by George b.la. Hämtade ett nummer första dagen den fanns ute för en vecka sen och bläddrade igenom den lite snabbt och kände mig först lite besviken då det inte fanns något uttalat damfotbollsreportage utan det enda som väckte mitt intresse var att de stavat Johanna Lötjönens namn fel i fet stil, men så bläddrade jag lite till och hittade en intressant artikel om ett fotbollslag för hemlösa.
Det intressantaste citatet som kanske visar på tidningens pressläggningstider var följande: "Rytterne dam kommer att vara bra, de är ett framtida lag. Det är ett litet lag med bra spelare. Västerås ska ha ett allsvenskt lag". Ja inte kommer det var Rytterne...
Hoppas de hittar på bra fotbollsreportage i kommande nummer. Jag kan ge några förslag;
Lite landslagsläger med Jessica Leander och Elvira Gustavsson
Cassandra Korhonen - hur många Västeråsspelare får provträna med allsvenska lag?
Min favorit - Emelie Airaksinen - dax att någon gör ett reportage..
Marie Segerholm kunde de känna på pulsen...

PS: Att ha VLT som källa till en blogg är ungefär som att få sex-tips från påven. Nu fick jag reda på hur det var med Ope-matcherna i helgen. BK30 mötte division ett laget där 3-4 spelare dubblerade och spelade i division två-lagets match mot BK30. Skönt att förstå sammanhanget. Synd att "enligt VLT" måste betyda, "icke 100%-ig trovärdig källa"... DS.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar