lördag 12 april 2014

Söndagsreportaget: Gurkstans hopp i trean...


Förra söndagen fick ni läsa om Bosniska herrar som är nykomlingar i fyran och idag så ska vi titta lite på IFK Västerås som är gurkstans representant i trean. Division tre har gjorts om i samarbete med Örebro så här finns det ingen U-lag längre utan bara första lag. Kanske tråkigt för de klubbar som har U-lag, men betydligt roligare för de som inte har det. Kände inte igen en spelare men det jag kan säga innan jag berättar om matchen är att Wennströmska är ett riktigt blåshål
Tryck mer för att läsa om deras träningsmatch mot division fyra laget Gnesta:


Matchens börja upplevde jag som ganska jämn men i den 7:e minuten så tvekade Gnestas målvakt när en av medspelarna ville spela hemmåt att gå ut och det blev en situation där hon blev liggande en kort stund och någon IFK-spelare kunde ganska enkelt rulla in bollen till en 1-0 ledning. IFK fick mer igång sitt spel och de så stabila ut och jag fick se ett ganska bra passningsspel. De skapade några lägen men mycket spel var det på mttfälltet men i den 22:a blixtrade det till och 2-0 var ett faktum. Nu kom de igång ännu mera och det gick snabbare medans Gnesta bara kom till något enstaka anfall men det såg bättre ut för gästerna mot slutet av halvleken. I den 39:e minuten så avancerar en IFK lite hastigt mot straffområdet och avlossar ett bra skott från högerkanten som går in till 3-0.



I andra halvlek så ser matchbilden bättre ut än i första men så blir det lite mera Gnesta. Nu måste jag berätta om en ny fotbollskärlek som jag fann. Om ni undrar vad fotbollskärlek är så är det någon spelare som man lägger märke till och sen bara gillar, lägger märke till och följer under en match och spelar de här i stan så fortsätter man ha koll på dem. Redan tidigt i första halvlek så hade jag lagt märket till Gnestas forward Emma Granstam som jag är helt säkert kommer att hitta sin väg uppåt i divisionerna för hon hade den där lilla extra energin och tekniken som behövs i anfallet. Efter ungefär fem minuter in i andra halvlek så avancerar hon snabbt på vänsterkanten och helt plötsligt så avlossas det ett skott till ställningen 3-1




Efter målet så blev det mera Gnesta men fortsatt ganska jämt men sen blev det ännu mera av dem för de hade verkligen lyft sig och deras anfall så mycket bättre ut än i första halvlek, men även IFK skapade en hel lägen. Helt plötsligt så uppstod en härlig kamp mellan lagen och jag bara njöt av spelet som böljade fram och tillbaka och det var så kul att följa Gnesta-Emma som skapade så mycket, men några fler mål fick jag inte se.


Det är roligt att Västerås har en representant i trean och det ska bli intressant att ha ett öga på tabellen...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar