onsdag 9 april 2014

Mycket kan hända....


Hade jag åkt upp till Avesta förra lördagen lördags eller sett matchen mot Ope nu i söndags så hade den här bloggen säkert handlat om något annat då jag varit full med med intryck därifrån, men i brist på nya intryck så börjar jag fundera lite på fotbollen i den här stan och vad som har hänt sen förra säsongen. Då såg det ut så här:

1, Rytterne - fantastisk säsong då de slog allt och alla...

2,  BK30 -En bra säsong trots att de inte motsvarade de högt av sig själv och andra ställda förväntningarna...

3, VIK - Trillade ur efter en bra start på säsongen. Det var inte så stora marginaler till att de skulle vara kvar men när väl det har börjat snurra nedåt så är det svårt att vända...

4, Gideonsberg - nedlagt A-lag...

Sen tittar man på det så här några veckor innan säsongerna drar igång. BK30 drar igång lite tidigare än de andra:

1, VIK - försäsong i en rakt uppstigande formkurva och är klara favoriter till serieseger och avancemang..

2, Gideonsberg - jag har en positiv känsla och nu när innebandyns säsong är över så kommer det och kanske redan har börjar att synas mer i fotbollen med tanke på resultatet mot Ope....

3, BK30 - en vinst på försäsongen mot ett enligt VLT tröttkört Ope. Tagit bort träningsmatchrereferat på hemsidan och hade spelarmöte förra veckan och jag tror nog att jag vet vad det handlade om. Hoppas det vänder eller det kanske redan har börjat att vända och att spelarna hänger kvar trots att det inte ser ut som alla förväntar sig...

4, Rytterne - nedlagt damlag...

Ja, känslorna kring föreningarna är lite det omvända...

Irsta då? Har svårt att få grepp om dem men jag är helt säker att vi kommer att hitta dem på övre halvan, Jag är mer än pretty sure, jag tror nästan snäppet uppåt från förra säsongen trots att resultaten sett ut som de gör på försäsongen för det känns som ingen annans resultat ser bättre ut, utom VIK:s...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar