torsdag 3 april 2014

Gideonsberg är som en lök...


Jag började i somras bekanta mig med U-laget som blev A-lag där jag kände igen några spelare från den korta säsongen innan nedläggningen men många var nya. Med vinterns futsal-bevakning så lärde jag mig känna igen några 99-or vilket gjorde att jag blev nyfiken och bekantade med dem lite bättre och har börjat känna igen några där. Surfade igår kväll in på VLT:s hemsida och såg att det ljusblå laget födda 01 vann en futsalcup efter att kommit trea i gruppspelet och vann finalspelet, där Dingtuna besegrades med 4-0 i kvartsfinalen, BK30 besegrades med 2-1 i semifinalen ( det uppstod en viss skön känsla att se att något ljusblå lag kan besegra ett BK30-dito) och i finalen besegrades Barkarö med 2-1.
Det roliga var att igår så började en kille som skulle laga vårat nyckelskåp på jobbet prata med mig då han kände igen mig från Rönnybys elitseriematcher och han berättade att hans dotter spelade i ett av flicklagen. Jag har ju lärt mig senaste halvåret att det är vanligt att det dubbleras med innebandy och fotboll och att av någon anlednings så är det vanligt förekommande i Gideonsberg,så jag fick den känslan och frågade om hon pysslade med någon annan sport. och naturligtvis så gjorde hon det och det i Gideonsberg. Passade på att fråga vad hon hette ifall jag i någon framtid skulle råka lägga märke till henne och lite roligt är att hon är med i laget som vann. Världen är bra liten....

Här är länken till VLT:s reportage:

http://vlt.se/sport/ungsport/1.2441855-gif-vann-futsalguld

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar