torsdag 24 april 2014

Norra Svealand 2 tipset....


Jag kan helt ärligt säga att när jag satt där på läktaren och intervjuade Jessica Leander så har jag aldrig varit nöjdare med att ha en egen blogg och jag kände lika dant när jag lade upp den igår. Tänk att kunna skriva om viktiga saker som är under VLT:s radar för visst är det fantastiskt att att hon och Elvira Gustafsson är uttagna till en tjugomanna trupp där de bästa 98-orna är med?
Det är en av de saker som händer men samtidigt så drar ju serien igång och därför drar jag igång "Division två tipset" och där får du gärna utmana mig i kommentatorsfältet. Visst är det svårt att tippa? Det är ytterst sällan jag gör det men här kan det vara ett kul sätt att ha en koll på veckans omgång. Det enda som jag får här är äran eller skammen och det är det enda du får om du vågar tippa. Men fokusera på äran. Den första omgången är den svåraste för igen har lagen har ju mött varandra med låt oss göra ett försök:

1, Vattholma - Gideonsberg 2 Den känns helt klar för mig...

2, Östervåla - Arboga 1 Går nog på hemmavinst där för jag funderar på vad Arbogas 10-1 förlust i en träningsmatch stod för

3, Ornäs - Frövi 1 . Den här är verkligen ett skott från höften men Ornäs plockar in spelare från andra klubbar som är på väg att lägga av så kan de kan leverera i premiäromgången.

4, VIK- Gagnef 1 Klar etta även om jag tror att Gagnef har ett bra lag. Det ska bli kul att se hur första omgångens resultat för då får man fakta på det man tro sig ana..

5, Irsta - Enköping 2 Tippar på bortavinst då Irstas dåliga Moresportindexplacering måste få utslag. Nu får de chans att överbevisa mig...

Ja, inga kryss för det kan vara svåra att förutsäga...

PS. Ja, jag lovar att släppa BK30 match mot Fanna men nu drar jag mig till minnes hur en bit in i andra insåg att BK helt hade tappat sitt spel. Tycker deras byte då de bytte in Elin Gunnarsson och Emelie Airaksinen var ett bra drag, för då blev det drag under galoscherna. Hade Elin på min sida. Har aldrig reflekterat över henne förut men nu har jag henne på min radar. Sen Marie Segerholms två klassmål, ojojoj... DS.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar