lördag 5 april 2014

Bosniska laddar för fyran...


Som ni vet så unnar jag mig ibland en utvikning från bloggens tema bara för att jag tycker det är roligt och för att allt inte ska gå i samma spår och kanske för att överraska lite. Idag blir det en utvikning och det om något som jag tror jag inte har bloggat om förut och det är herrfotboll. Jo, jag har nog skrivit en gång förut om det på Moresport när jag hade varit på ett Stockholmsderby som spårade ur.
Igår så var jag ledig och funderade lite på vad jag skulle göra och att besöka saluhallen var ett alternativ men så började det suga i fotbollstarmen då jag såg att Bosniska skulle spela en träningsmatch mot Assyriska borta på Wennströmska. Var och såg en av Bosniskas matcher förra sommaren då jag bara såg tre herrmatcher, den, Djurgårdens päronmatch och en med Skiljebos ungdomslag där en kompis son spelar. Åkte till Bosniskas match för att en jobbarkompis är med i styrelsen där och är engagerad till tusen. Den gången så åkte Gideonsbergs herrlag på en 5-1 förlust.
Nu har de gått upp en division, tappat en del spelare men fyllt på b.la med Dennis Hansson var övergångspapper jag såg på jobbet en morgon. Det är kul att se skillnaden mellan herr och damfotboll där herrarna är fulla av koncentrerad kraft. I matchen jag såg nu igår så tog Assyriska ledningen med 1-0 i den 15:e minuten genom en försvarsmiss innan Dennis kunde leka in en kvittering fyra minuter senare. Bosniska tar ledningen på en hörna två minuter senare och går upp i en 3-1 ledning ytterligare två minuter senare. Vilket målstim som sedan avtog men det räckte till seger trots att Assyriska reducerade i ett snabbt anfall strax efter avspark i andra.
Så där ja, nu har ni fått läsa om lite lokal herrfotboll på Gideonsbergsbloggen och det lär nog dröja tills det händer igen. Börja fundera lite på om jag inte fått ett lokalt favoritlag på herrsidan..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar