lördag 29 augusti 2015

Wow, de måste bara ha lekt med dem..


...men ormboet fortsätter då Torsby slog Töcksfors.
Jag hade precis sett klart spelningen med Urban Cone som är en svensk motsvarighet till Friendly fire och det var ett bra drag när det uppstod en liten lucka då det svenska herrlandslaget i konstsim skulle ha en uppvisning, något min kompis och jag alltid brukar hoppa över även om läktarna var fullsatta. Passade på att ta ett eget dopp i en annan bassäng och sen slog jag på mobilen och såg att de ljusblå ledde med 5-0 i halvtid och nu efteråt så ser jag att det började med ett hattrick av Izabell Rydell då hon gjorde 1-0 i den 10:e minuten, 2-0 i den 26:e och en minut senare så gör hon 3-0. Innan halvleken är över så har Lovisa Byman hunnit göra 4-0 i den 40:e minuten och tre minuter senare så gör Elvira Gustafsson 5-0.
Glad i hågen och uppfräschad så går jag till stora scenen och hör Amason  med bland annat Gustaf Estjes från Dungen spela och det var mycket bra. Helt klart det snyggaste bandet och de gör b.la en cover av Forigners "I want to know what love is". Efter den så tyckte jag det skulle vara skönt att sätta sig ner så vi gick och köpte Ben & Jerry-glass medans vi lyssnade på Mapei. I en paus i den glassen så slog jag på internetet på mobilen och såg att slutresultatet blev hela 11-2 för i andra halvlek så dröjde det en stund innan målskyttet för de ljusblå med Eda reducerar till 5-2 efter mål av Lina Ahlberg i den 50:e och 55:e minuten. Men så vaknar de ljusblå målskyttet till igen då Elvira  fullbordar sitt hattrick då hon gör 6-2 i den 72:a minuten och fyra minuter senare så gör hon 7-2. En minut senare så gör Izabell 8-2 innan det är dags för Darja Andersson att skriva in sig i målprotokollet med sin 9-2 mål i den 80:e minuten.. En minut senare så gör Izabell 10-2 innan Elvira fastställer slutresultatet till 11-2 med två minuter kvar av ordinarie matchtid..
Vilket utskåpning tänkte jag men de ljusblå ligger nu fortfarande kvar på en fjärde plats med en tabell som ser ut så här:

1, Töcksfors 31 poäng

2, Torsby 31 poäng

3, Ornäs 30 poäng

4, Gideonsberg 29 poäng

Näste helg blir viktig då de ljusblå möter Torsby borta

Vad var bäst på festivalen? Robyn och där var det som att ställa sig och bli överkörd av ett ambient danståg, brittiska Jungle som beskrivs som neo-soul-funkens First Aid Kit, Shout out loud som protesterade mot SD-rasismen genom att göra en kort cover på Infinite Mass "Shoot the rasist and the area turnes gray" och sen Urban Cone. Sista konserten på kvällarna är vigda för de stora banden vilet var Bob Hund på fredagskvällen och på lördagskvällen så var det en svensk tjej som heter Seinabo Sey som skulle spela och jag kände igen namnet men jag var helt förundrad över att vi har en svensk världstjärna som jag inte känner till men nu vet jag vem det är..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar