tisdag 4 augusti 2015

Västra Svealand två tipset, med F17..


Det var skönt att jag värmde upp lite i helgen med en "sportsweekend" så att jag fick upp farten för nu drar serie igång igen och med den "Västra Svealand två tipset, med F17" igång igen. Första omgången är svårast, men även den andra för första då vet man ingenting och andra då har man inte räknat ut vilka lag som är trögstartade. Sista omgången innan sommaruppehållet är också lurigt då vissa lag lagt av inför uppehållet. Jag kan också tänka mig att denna omgång kan vara lite svårtippad för hur har lagen stått sig över uppehållet? Är alla spelare åter? Har någon flyttat, kanske på grund av studier? Sånt kan man inte veta men det hindrar ju inte oss från att tippa förstås..
Vill du vara med så kan du skriva i kommentatorsfältet, skriva på Gideonsbergsbloggens Facebooksida. SMS:a om du har mitt mobilnummer eller skicka den över Twitter om du följer mig där..
Så här ser mitt tips ut, men hur ser ditt ut?

1, Avesta/Skogsbo - Torsby 2 Torsby slog IFK Kumla med 4-0 i en hängmatch förra söndagen och verkar vara i form

2, Ornäs - Töcksfors 1 Chansetta..

3, Gideonsberg - Gagnef 1 Säker etta tycker jag

4, Eda - IFK Kumla 1 Sexan mot sjuan. Eda har hemmaplan och jag tror Kumla har tappat formen, men vem vet...

5, Råtorp - Lillån 2. Ja, de ljusblåas bortamatch mot Lillån glömmer jag inte i första taget..

6, F17 Ornäs - Gideonsberg 1

PS. Jag har fått lite uppdateringar från flera håll angående Zhara Hait Warsabe och det jag som jag har fått veta är att hon kom från Franke till BK30 så det är där hon började sin utveckling så hon har nu återförenats med sin tränare Christian Mangs och spelade där med Elvira Gustafsson, Ellen Waldau, Matilda Åhle´n och Jessica Leander. Ja, inte undra på att hon smälter så bra in i laget... DS.

PPS. Det var kul att få berätta för Zahra idag när hon kom och skulle skriva under sin delegering att jag sett henne mot b.la IFK Kumla, Lillån och Triangeln DS.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar