fredag 14 augusti 2015

Råtorp, Råtorp, gamle vän..


Börjar med en liten anekdot från igår när jag gick in på Teknikmagasinet för att köpa några nya konfettrör:
- Har du använt våra konfettirör förut?, frågade expediten.
-Många gånger, jag är missbrukare, svarade jag och expediten skrattade...

Ja, idag hoppas jag att jag få smälla av den tidigare i matchen än när de möttes borta. Råtorp är verkligen ett lag som har satt sig efter matchen på bortaplan. Ljusblått spelövertag men svårighet att få in bollen, hemmalaget stack upp och gjorde 1-0. Izabell Rydell blev utvisad, de ljusblå kämpade på och till slut så kunde Jessica Leander toffla in kvitteringen.
Det här var verkligen en surt poängtapp för länge så stod det målet de gjort för de ljusblå för hälften av deras målskörd och titta på tabellen vad två poäng till hade tillfört, men det är ingen ide´ att gråta över spilld mjölk..
Råtorp ja, en anekdot från den matchen är att de hade förlorat med 2-0 första matchen och 4-0 andra matchen och inför matchen så skämtade jag att de ljusblå skulle vinna med 8-0. Någon i Råtorp läste detta och tänkte att det var en officiell inställning från det ljusblå laget och såg aldrig den humoristiska undertonen utan de tände till. Efter matchen sa någon spelare: "Ni vann i alla fall inte med 8-0"
Hur har det gått för Råtorp sen? Förlust borta mot Eda med 5-1, borta mot Avesta/Skogsbo med 3-0, borta mot Ornäs med 7-0, borta mot Gagnef med 1-0, hemma mot Töcksfors med 5-1, borta mot Torsby med 2-1 innan de precis innan speluppehållet vinner borta mot IFK Kumla med 1-0 och tar sin första trepoängare. Den trepoängaren följde de upp med att vinna hemma mot Lillån med 2-0 så nu har de två raka segrar vilket gör att de har sju poäng ligger en poäng före Gagnef men till IFK Kumla över strecket så är det fem poäng..
De har gjort sju mål och släppt in trettio. Av dessa mål framåt har Josefin Trondsen gjort två och sen är det fem spelare som gjort ett var..

Ja, jag tror att vi kommer att få se ett ljusblått spelövertag som jag har sett i alla matcher som jag har sett och jag hoppas och tror att målen kommer att trilla in lättare än förra gången de möttes, men jag vill inte se någon tre matcher i rad med vinst för Råtorp. Kommer inte att skriva om några 8-0 för det trodde jag inte ens då men jag vill verkligen se tre ljusblå poäng. Kommer vi att få se Zahra Hait Warsame från start idag eller kommer att hon att bytas in? Berättade för mig chef Mohammad som tränar herrjuniorer i Skiljebo att hon spelar fotboll i Gideonsberg och jag hörde igår hur han frågade upp igår om hennes fotbollsspel..
Annars så hoppas jag samma lag som förra veckan, men frågan som alla ställer sig ( läs jag ) är om vi kommer att hitta Rebecka Lindfors på bänken som var med och spelade i F16-DM matchen mot IFK Västerås i tisdags där de ljusblå föll efter straffar med 5-3

Det referatet kan du läsa här:

http://www.laget.se/IFKF9900/News/4164177/DM-semifinal-F16-mot-Gideonsberg

Nu till veckans tips:

                                                   Jag     Mr K   Mr O   Mr S

1, Töcksfors - Gagnef                  1        1         1           X

2, Torsby - Ornäs                         2        X        2           X

3, Lillån - Eda                               1       1         1           1

4, Gideonsberg - Råtorp               1       1         1            1

5, IFK Kumla - Avesta/Skogsbo  2       2        X           X

6, F17 Gideonsberg - Tyresö       2       2         X           2

Nu har jag korrekturläst raderna flera gånger så det inte kommer att vara något annat missnöje efter omgången än över deras eget tippande. Fyra deltagare, fyra olika tips, bara en kan få alla rätt om nu någon lyckas med det konststycket..

Matchen spelas på Önsta IP och samtidigt så är det derby mellan BK30 och VIK, men ni vet var ni kommer att finna mig. Något alternativ finns inte..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar