onsdag 26 augusti 2015

Den här bloggen höll aldrig på att bli skriven...


Förra torsdagen grillade jag med en kompis, tryckte i mig fem korvar och en 15 cm diameter stor cookie. Han gick när solen började krypa ner och jag var lite trött då jag hade haft något varje kväll i en vecka och tänkte "skriver morgondagens blogg imorgon", men tji fick jag som vaknade på natten magsjuk and the rest is history. Hade material till en blogg men jag har känt att jag bara måste skriva den en vecka i efterskott. Det passar bra då jag inte vad till Töcksfors då jag trodde att jag skulle fira med mina föräldrar men i stället så låg jag inne med en gassande sol ut. Inte till Töcksfors betyder ingen "Veckans GIF-lirare" och ingen "Veckans hedersomnämnande" men titeln på den blogg som skulle ha skrivits i torsdags var: "Veckans hedersomnämnande: Amilia Högbacka" och hade tänkt att börjar ifrågasätta om hon skulle ha den igen och då fråga mig om den här bloggen inte skulle byta namn till "Amilia Högbacka-bloggen" istället för "Gideonsbergsblogggen" men då ge svaret att hon faktiskt var värd den utmärkelsen igen så tätt på den förra.
Ja, varför är hon det? Vilken spelare tror ni som fick mest lovord på läktaren under matchen mot Råtorp? Svaret vet ni och hon gjorde en helgjuten insats på hög "Amilia-nivå" och är en insats som man kommer att komma ihåg bland de andra av hennes insatser på den nivån. Hon tog initiativ, klev in i situationer, tog kommandot över dem och syntes i striden.
Nu känner jag mig nöjd med att ha fått skriva dessa ord och få lämna detta ämnen...för denna gång.
Vi gösslar väl med favoritbilden...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar