måndag 3 augusti 2015

Veckans GIF-lirare: Zahra Hait Warsame...


Ni vet ju själva att Gideonsberg är full av talanger som syns och tar ens uppmärksamhet, men i lördags i träningsmatchen så var flera av dem borta och de ljusblå mönstrade bara elva spelare. Vissa spelare som har vissa roller var borta så andra fick ta de rollerna. En del syns så mycket att andra finns lite i skuggan men nu fanns det ingen som skymde när de elva som hade tagit sig till Hamre IP skulle lösa uppgiften. Utifrån dessa förutsättningar så har jag utsett "Veckans GIF-lirare" och det blev någon som före uppehållet fick ett hedersomnämnande och det är Zahra Hait Warsame och jag är glad över att hon har anslutit till de ljusblå för hon tillför något till laget. Hon blir veckans GIF-lirare utifrån tre punkter:
1, Tekniken - njuter av att se den...
2, Bollvinnare
3, Tar initiativ offensivt något som annars brukar kunna ligga på Elvira Gustafsson...

Idag på jobbet så kom en tjej och ville ha delegering, dvs rätt att få ge de äldre på servicehuset mediciner. Hon hade jobbar hela sommaren och hade försökt att få den tidigare men alla hade varit så upptagna men nu ville hon ha en med två veckor kvar att jobba. Jag bokade en tid med henne och hon dök upp. Jag gav henne en liten lektion om medicinhantering och innan vi skildes så bad jag att hon skulle skriva sitt namn och personnummer på en lapp så att jag kunde göra ordning pappret hon skulle skriva under. När hon hade gått så tittade jag på lappen och det stod "Zahra Hait Warsame" och jag kände mig helt överraskad. Det måste vara hon. Jag kollade till och med upp hur gammal hon var på Gideonsbergs hemsida och det stämde. Nu ska det bli spännande när hon kommer och skriver under sin delegering imorgon...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar