lördag 13 juni 2015

Vi avbryter de ordinarie ljusblå sändningarna...


Ledig lördag men fint väder och en tur till stugan kändes självklar men det fanns utrymme för något mer och det som var mest intressant av sportslig karaktär idag var den amerikanska fotbollsmatchen mellan Västerås Roedeers och Karlstad Crusaiders. Hade ingen aning om vad Karlstad Crusaiders var för ett lag men det blev jag varse om för de dominerade halva matchen totalt och resten kontrollerade de. I halvtid så stod det 42-0 till gästerna och de var mycket effektiva framåt medans hemmalaget Roedeers närmast var paralyserade. I första halvan av matchen så kom inte hemmalaget över halva plan en enda gång men i andra så lyckades en lång passning och de kunde bita sig fast nära endzone. Ett av deras problem förutom att de mötte laget som enligt en person framför mig och min kompis som hörde när vi undrade lite och som villigt berättade att Karlstad är regerande svenska mästare för tredje året i lag så hade Roedeers en tunn trupp just nu och deras amerikanske stjärna fick spela både när offensiven och defensiven var inne. Det var trevligt ändå och det finns inget bättre vid något sportevenemang att sätta tänderna i en grillad hamburgare i halvtid vilket jag gjorde men den extra kryddan som det innebar att jag inte ätit någon lunch. Ja, matchen slutade 63-0 men trots detta så vill jag uppmana dig att försöka se dem åtminstone en gång i år, men det få bli efter sommaruppehållet..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar