lördag 6 juni 2015

Äntligen!!!


Var på ett par studentskivor i fredags och på den andra så kom frågan upp om Champions League finalen mellan Barcelona och Juventus. Hade ingen speciell åsikt men igår så bestämde jag mig för att hålla på Juventus som är lite underdog. Lyfte istället fram den intressanta frågan om matchen mellan Gideonsberg och Avesta/Skogsbo som ingen annan tyckte var speciell intressant men de gillar mitt engagemang. Funderade mycket på den här mål biten och om och vem som skulle göra dem. Det har ju varit trögt nu på sistonde så mål är inte alltid en självklarhet även om de gjorde två borta mot Eda annars har det varit torka mot Töcksfors och Torsby, men jag har ju inte slutat att tro för det kan man ju inte göra och säga att de inte skulle göra mål, men jag har gått och väntat för det har som sagt var inte varit självklart.

Var aldrig upp till Avesta idag då jag jobbade och stressande och var effektiv på förmiddagen och tog det därmed lugnare på eftermiddagen och det blev även lite nödvändigt tråkigare. Det var skönt att få komma hem och sätta tänderna i bevakningen och se att de ljusblå hade kvitterat Avesta/Skogsbos genom att Izabell satte en boll i nätmaskorna och som vi har väntat på detta då hon inte har målat i A-laget sen sitt hattrick i matchen mot Lillån. Men de ljusblå och Izabell nöjde sig inte med att kvittera och en poäng för hon ger de ljusblå ledningen och det visar sig också att detta leder till seger med 2-1.
Så skönt och så härligt...
Det känns som om man kan slappna av lite från den kramp som skapats och där jag hoppats och trott, hoppats och trott...
Foto: Lilian Grankull

PS. Hade egentligen tänkt att vänta till dess SvFF fått upp målskyttar och vilken minut de gjordes men nu orkar jag inte vänta längre. Får väl uppdatera senare. DS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar