fredag 5 juni 2015

Jag tror på ljusblå dominans och mål..


Varje match som jag har sett de ljusblå spela så har de dominerat. Först mot Lillån och då öste de in snygga mål, sen mot ett försvarande Gagnef där målet kom mot slutet följt av matchen mot Råtorp där det var svårt att få in den men till slut gick det men snyggt var det inte. De dominerade även mot Töcksfors utom den där första tio, elva minuterna när det darrades på manschetten men där ville det inte in något mål, ja de skapade inga lägen heller och den sista matchen de spelade mot Torsby dominerades också utan att bollen ville in.  De skapade trots detta bara två lägen mot Torsby, men nu har jag min bild klar och den säger mig att de kommer att dominera mot Avesta/Skogsbo idag men nu ska bollen in...
Kommer inte att vara där för det är som med Askungen att "de löser det nog med jobb och åter jobb" och på grund av lite underbemanning på jobbet så åkte jag på en extra helg, men jag tror att Izabell Rydell kommer att göra mål och varför inte Lovisa Byman, Kajsa Hall Wistliing och Elvira Gustafsson. Får även Ellenor Nogelius lobb över målvakten på min näthinnan.
Vilka snygga på det var mot Lillån, nu tänker jag långt tillbaka men de var så snygga så jag vet att de kan och det måste trilla in något eller några.



Det spelar ingen roll vad Avesta/Skogsbo (höll på att skriva Krylbo) är för ett lag för de ljusblå kommer att dominera. Avesta/Skogsbo ligger precis under det streck som de ljusblå ligger över och det skiljer två poäng så det här är en viktig sexpoängsmatch. De har sex poäng och de kom del i premiären mot Töcksfors som inte hade kommit igång och dels mot Råtorps IK som slogs med 3-0. Visst känns det fortfarande lite surt att de ljusblå är de enda som tappat poäng mot Råtorp?

Mot Torsby hade de en jämn match då de föll borta med 3-4 och spelade de jämt mot Torsby ett lag som de ljusblå dominerade bollinnehavsmässigt mot så tycker jag det talar att det kommer att vara en dominansbild även i dagens match. Mot IFK Kumla så förlorade de bara med 1-0 och det talar om någon form av styrka för målet kom så sent som i den 84:e minuten och i matchen mot Lillån så föll de med 2-1 då de reducerade tidigt i andra halvlek.

De hade speluppehåll nu förra helgen då den omgången match spelas borta mot Eda den 21:a juni.
Flest mål i Avesta/Skogsbo har Izabelle Lundqvist gjort då hon slagit in tre bollar i nätmaskorna och näst mest har Lovisa Gustafsson gjort som har slagit in två..

Hoppas mera på mål av vår egen Izabell och Lovisa och jag vill önska det ljusblå laget lycka till...

PS. Torsbys match mot IFK Kumla i helgen omgång har blivit uppskjuten då Kumla bara har åtta spelare tillgängliga på grund av skador, resor och studieaktiviteter. Tyckte det var schysst av Torsby att skjuta upp för det är inte alla som gör och då tänker jag främst på IFK Gävle som inte ville vara det mot Fyris ( det här kommer de flesta av er nog inte ihåg men jag tyckte det var småsint för på vilken nivå är det här egentligen på?). Torsby och Kumla siktar på att spela den 2:a augusti men det är inte riktigt klart. Funderar på hur det var med Irsta förra säsongen och kommer inte ihåg hur det var när de gick ur serien om det var för att något lag inte ville ge uppskov, men det vill inte liksom trilla ner någon pollett, DS

Vet inte varför, men jag slängde in lite bilder på Elvira...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar