onsdag 3 juni 2015

Veckans GIF-lirare: Ellen Waldau..


Först hade jag inte tänkt att ha någon "Veckans GIF-lirare" då jag efter matchen reflekterade över att det varit Elvira Gustafsson på mittfältet och Lovisa Byman i anfallet som varit tongivande, men de har ju fått denna utmärkelse ( jag Lovisa blev ju hedersomnämnd ) och jag vill inte lyfta fram samma spelare i denna bloggserie utan jag vill lyfta fram olika, helst alla under en säsong. Vad var det som fick mig att utse Ellen Waldau till "Veckans GIF-lirare"? Det var faktiskt att de ljusblåas tränare Kristian Mangs nämnde henne i referatet på hemsidan och lyfte fram hennes insats och jag kom på att jag själv hade reflekterat i positiva tankar angående hennes insats. Backlinjen är ofta en lagdel som glöms bort lite om den inte är offensiv utan den ska bara fungera, lite osexigt men ack så viktig. Ibland så när ett lag hamnar under press så ser man riktigt bra insatser som fäster sig på näthinnan som någon situation som Jessica Leander redde ut mot Råtorp och även mot Vaksala i kvalet till division ett. Ja, jag vill verkligen lyfta fram Ellens insats mot Torsby i lördags som inte alls var anonym utan märktes långt upp på läktaren...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar