söndag 21 juni 2015

Osäkert blev troligt, roligt...


Har verkligen inte vetat hur jag skulle tänka inför dagens match mot Ornäs som verkat komma igång medans de ljusblåa laget hade börjat att komma igång med skulle det räcka? Hade med till och med tippat Ornäs vinst, för så tveksam var jag fast jag hoppades förstås på en ljusblå seger. Kom hem nu och kunde glatt konstatera att det blivit en ljusblå 4-1 seger på bortaplan. Undrar verkligen hur det såg ut där uppe och det kommer att bli intressant att läsa referatet. Ångrar inte att jag inte åkte upp för vänner måste också prioriteras.
Izabell Rydell verkar verkligen ha kommit igång och redan i den 13:e minuten gör hon 1-0 framspelad av Elvira Gustafsson som också passar fram till Izabells 2-0 mål. Sen vaknar Ornäs till målmässigt då Maria Liljenborg reducerar till 2-1 och det blir också halvtidsresultatet.
I andra halvlek så gör Lovisa Byman 3-1 i den 68:e minuten och slutresultatet 4-1 fastställer Izabell i den 89:e matchminuten..
Så kul för nu lever serien för de ljusblå igen som nu skuggar Ornäs en poäng bakom dem och den kvalplatsen som de innehar..
Ja, en sak är säker och det är att Cityfestivalen får stryka på foten nästa helg för matchen mot Lillån ska ses, nu ska det mycket till om det skulle prioriteras bort, ja det vore en date förstås, men en date skulle ju förstås kunna att förläggas på Lillåvallen för finns det något mer romantiskt än en kopp kaffe i halvtid då de ljusblå leder. Nej, nu surrar jag iväg...
Foto: Lilian Grankull

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar