torsdag 18 juni 2015

Veckans hedersomnämnande: Linnea Söderberg...


Måste nog säga att Linnea Söderbergs inhopp mot IFK Kumla kandiderar till titeln "Årets inhopp" där hon bara har en medtävlare och det är Kajsa Hall Wistling som hoppade in och spelade fram till det enda målet i matchen mot Gagnef. Åter till Linnea för Kajsa pratade vi om igår för hennes inhopp i söndags var lysande när hon tog för sig, utmanade och levererade och på tal om leverera så har jag hennes inlägg till Kajsas 5-1 mål på näthinnan. Vilket inlägg!!! Hur ofta ser man sådana inlägg och mål när man följder detta ljusblå lag? Inte ofta men man ser ju många andra snygga mål och då tänker jag mest mot öppningsmatchen mot Lillån. Ska någon göra ett sånt mål kräver det att någon gör inlägget och det gjorde Linnea så ingen Linnea, inget ursnyggt nickmål...
Bilden är från en F17-mach förra året då hon lovprisades som offensiv ytterback men hon gjorde i söndagens match samma resa som Matilda Åhle´n och blev offensiv yttermittfältare, precis som en yttermittfältare ska vara. Det var verkligen en fröjd att se...

Hur det går i tipset? Kjell Leander och jag leder sida vid sida med tre rätt då vi båda förutom ett varsitt kryss i onsdagens matcher fick med ett varsin etta när Töcksfors och Torsby hemmavann...

Fick stänga av denna låt för att kunna koncentrera mig på att skriva denna blogg för den fick verkligen adrenalinet att pumpa så här en midsommaraftonsmorgon men nu ska vi inte ha en blue monday vi ska ha utan jag önskar er alla en trevlig midsommarhelg. Peter Hook är basisten från Joy Division och New Order i fall ni undrar..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar