fredag 1 augusti 2014

Maria Ljungdahl till Bollstanäs...


Maria Ljungdahl som imponerade stort på mig i Rytterne förra säsongen och som lovprisades å de grövsta på min förra Moresport-blogg har ett ljusblått förflutet och jag googlade idag fram att det var 2008 som hon gick från det ljusblå laget till BK30. Nu tar hon ett nytt steg i karriärer och jag tror verkligen det kommer att fungera för henne för jag såg hennes kapacitet och hon kliver upp ett snäpp i seriesystemet då hon ansluter till Bollstanäs som ligger femte från slutet och två platser över Umeå Södra med sex poängsmarginal som ligger under strecket. Jag tror absolut att Maria kommer  att vara med och hålla Bollstanäs kvar i elitettan.
Jag har flera favoritlag i Elitettan och då tänker jag på Kvarnsveden (för att de har mött Gideonsberg), Hammarby (för att jag har flera spelare där som följer mig på Twitter och jag har därför utvecklat en speciell känsla för det laget) och Djurgården (för att jag håller på deras herrlag) och nu får jag lägga till Bollstanäs till den skaran.
Här kommer länken till damfotboll.com som har en intervju med Maria som du bara måste läsa så klicka nu på den:
http://www.damfotboll.com/nyheter/2014/08/bollstanas-forstarker-fran-nedlagt-lag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar