fredag 29 augusti 2014

Jag är faktiskt lite besviken på Östervåla...

I
nnan serien så tippade jag Östervåla som ett av lagen som skulle haka på i toppen och min övertygelse stärktes efter att ha sett dem spela mot Gideonsberg. Jag kommer ihåg hur de lovordades i bilen på vägen hem för att de hade en bra spelide´. Gideonsberg vann med 6-3 efter att Izabell Rydell hade gjort ett fattrick med mål i den 11:e, 17:e 44:e och i den 82:a minuten och Elvira Gustafsson i den 29:e och målskyttet avslutade av Olivia Gustafsson i den 85:e. 4-0 i halvtid men så blev det så där onödigt spännande när Östervåla reducerade i den 57:e, 62:a och i den 72:a till ställningen 4-3. Jag minns bra anfallsfotboll.

Innan dess så hade de vunnit mot Arboga med 4-0, förlorat mot Gagnef med 1-0, vunnit mot Frövi med 2-1, Enköping med 2-1 och hade då samlat ihop nio poäng och det här var den 24:e maj de möttes. Då var det vår  och de var med i matchen och nu närmar sig hösten och då kan vi ställa oss frågan hur många poäng har de nu? Nu tre månader senare så har de skrapat ihop sexton poäng, dvs de har tagit sju poäng under denna tid. Javisst så har det varit sommaruppehåll, men ändå. Ni förstår att jag känner mig lite besviken. Jag funderade härom dagen om vilka lag som jag önskar ska ta poäng så att de hänger med till nya tvåan när det är dax för serieomläggning och Östervåla är den av dem. Det är fem lag som ligger i området där de här sexton till fjorton poäng och fyran Gagnef har sexton, men det har Östervåla också men strax bakom skuggar Enköping och Vattholma på femton och Arboga har fjorton. Får hoppas att Östervåla börjar att ta poäng men mot de ljusblå är det inte som det blir.



Vad hände efter att de mötte Gideonsberg? De började med att spela 0-0 mot Vattholma, 2-2 mot Irsta för att sen förlora med 11-1 mot Ornäs i mitten av juni och innan sommaruppehållet så förlorade de mot VIK med 5-1 och spela oavgjort mot Arboga med 4-4. Efter sommaruppehållet så har de förlorat mot Gagnef med 2-1, vunnit mot Frövi med samma siffror, spelat 2-2 mot Enköping.
Ser man på antalet oavgjorda så har de fyra stycken och bara Arboga har flera oavgjorda som har fem. Hade de bara vunnit någon, några av dessa så hade de varit på säkrare mark men det är ju fyra omgångar kvar och då möter de b.la Irsta men även mittenlaget Vattholma och vinst där då kan de nog vara med och slåss för att hänga kvar i serieomläggningen. Tuffare blir väl matcherna mot VIK och Ornäs.
Som ni ser så har jag en hel del funderingar på Östervåla men så är det....

Mina ljusblå funderingar är dessa: Undrar om Izabell Rydell är tillbaka efter att ha tagits hårt av VIK och är Jessica Leander fit for fight? Är Elvira Gustafsson det? Hoppas verkligen detta för annars så kanske det blir mer spännande än det borde, men samtidigt med rätt inställning så går det, se bara i matchen mot VIK där Amilia Högbacka storspelade.

Själv får jag bara ha funderingar för jag kan inte se i matchen som är flyttad till klockan tolv då jag är i Stockholm för att göra mitt årliga besök på Popaganda. Såg tio band igår och det avslutades med Lily Allen och idag blir det tio till och den avslutas med Veronica Maggio. Det är verkligen mycket bra musik här men jag har inte hört om så många innan....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar