lördag 23 augusti 2014

Den här gången gäller det att vara på tårna..


Kommer ni ihåg den 17:e maj? Ja, det är ju Norges nationaldag säger du, jag det är det men det var också en dag då ett ljusblå lag slog VIK med 2-0 efter mål av Rebecka Lindfors som gjorde 1-0 i den 8:e minuten och jag ska nog skriva till påven och be att hon blir helgonförklarad för detta och för att bli detta så måste man ju ha gjort ett mirakel och visst kändes det som ett mirakel? I andra halvlek så fastställer Izabell Rydell slutresultatet till 2-0 i den 62:a minuten. Vad var det som hände den matchen? Jo, VIK var inte med från början men det kommer de nog vara nu även om Enköping hade matchen i början nu när de möttes. Lösningen är att vara på tå och ett tidigt ledningsmål.Kan jag få en frivillig? Izabell Rydell, du kan ta ner din hand, jag har sett den.
Det gäller verkligen att vara på tå, men det ljusblå laget visade verkligen i lördags vad som händer när de spelar 100%-igt och skedde det då så kan det ske idag. Tänk vilken skillnad de var mellan matchen mot Irsta och den mot Ornäs i inställning och kan de bara ha samma så...
Det är jämt där uppe i toppen och VIK ligger ju en poäng bakom med en match mindre spelad så en seger skulle smaka mumma och VIK har bara förlusten mot ett ljusblå lag som sitt poängtappskonto men Gideonsberg har bortamatchen mot Ornäs och den oavgjorda matchen mot Enköping som jag råkat radera från min minnesbank..
Mest mål i VIK har Sofia Cederberg gjort med sju följt av Amanda Lindvall och Julia Lind som har gjort sex var. Skönt att Gideonsberg har ett sånt bra försvar och vi har bara släppt in fem mål där VIK har släppt in sex och då gjordes ju två i derby på Swedbank Park...

PS. Igår slog BK30 gottländska P18 med 3-1 och det var gott om ex-ljusblå insatser. Nicole Modin får en fin djupledspassning i den 9:e minuten och kan göra 1-0 och 2-1 gör hon i den 66:e minuten och det sista målet gör Cassandra Korhonen i den 76:e minuten. Jag känner mig fortfarande glad över att Ulrika Rejdemark syns på en plan igen så jag måste bara att hon spelade från start och byttes it i den 60:e mot en annan ex-ljusblå Priscilia Burgos. Ja, har jag sagt P så måste jag säga att H, dvs att Hazhan Hama byttes in i den 80:e minuten. DS

PPS. Ja, toppstriden i division ett södra Svealand är verkligen spännande med  BK30 som leder med 37 poäng följt av Örebro SK Söder på 36 där en ex-ljusblå spelare var inblandad i att de hakade på i toppstriden, nämligen Hanna Åbom som kvitterade till 1-1 på en regntung plan i en matchs som kexen kunde vinna med 2-1 över Smedby som istället för att haka på nu bara har 33 och halkar efter DS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar