lördag 30 augusti 2014

Degens gäng tre poäng...


Jag är ju fortfarande kvar i Stockholm men när jag kom hem efter att ha sett Veronica Maggios sista spelning i sin turne´så slog jag på datorn framåt midnatt och såg att de ljusblå hade vunnit över Östervåla med 2-1. Tänkte att de var inte en stor seger, men ändå en seger och skapade en bild i mitt huvud av en jämn match. Varken SvFF hemsida eller Gideonsbergs hade något om målskyttar, men det jag kunde lägga märke till var att Jessica Leander var åter i startelvan men att Elvira Gustafsson fortfarande lyste med sin frånvaro och noterade även att Ellen Sandström hade spelat från start. Såg henne i F17 matchen mot BK30 och såg att hon gjorde en bra insats även om det inte var så mycket till ljusblå spel under delar av matchen, men jag förstod verkligen att hon fick chansen. Ser man mer på truppen så var inte Evelina Davidsson med från start så jag antar att Lovisa Byman låg på topp och att Ellen måste ha fått en kant.
Ja, mycket funderingar kring en match som man inte var på, men det vet du som var där. Tre poäng, det är grejer det...
Bild: Popagandas Facebooksida...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar