måndag 31 mars 2014

Dax att ta ett nytt steg...


Ibland är det dax att nya steg och det låter lite så där allmänt, men nu råkar ibland vara nu. Fick för ett bra tag sen ett erbjudande om att bli informations och värvningsansvarig i Örebro SK Söder. Det känns som en stor utmaning, kanske inte informationssidan, men värvningsidan. Skriva om fotboll kan jag göra i sömnen men den stora utmaningen ligger på den andra sidan. Visst har jag sett en hel del matcher de senaste åren och kan identifiera en bra spelare när jag ser en, men nu gäller det att bredda sitt fotbollstittade för att hitta spelare som skulle kunna passa in i Örebro SK Söders nya satsning för det vill jag säga att jag ser att de har en ny satsning och där vill jag naturligtvis hjälpa till när jag får förfråga. Som alla föreningar så är man beroende av ideella insatser från människor med hjärtat på rätta stället och det är bara roligt att få vara det nu när ett tillfälle ges. Nu kanske du ställer frågan hur det här kommer att påverka Gideonsbergsbloggen och det kommer det absolut att göra och det känns ju lite surt i sig men ibland ställs man inför val som kan vara svåra att ta. Vad skulle min drömvärvning till söderbönorna att vara? Det vore nog att kunna få ställa Jessica Höglander mellan stolparna...

Vågar gå ut med detta nu när det är officiellt på Örebro SK Söders hemsida:

http://www.laget.se/SODERDAM/News/3458874/Ytterligare-forstarkning-pa-ledarsidan


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar