torsdag 27 mars 2014

Spelare jag börjat att upptäcka i år...


Räknade precis ut att det idag är 383 dagar sen Gideonsberg publicerade nyheten att Matilda Åhle´n skrivit på för Gideonsberg (lite onödigt vetande), men jag har inte fått grepp om henne förrän. Jag har inte lagt märke till henne för än nu och jag gillar det jag ser. Som när spelet borta i Kungsör kom igång så var hon där, märktes, syntes, dominerade, var kraftfull. Fick ju se allt på närmare håll då än nu i söndags men jag såg samma sak där, kraften, resolutheten. Det kommer att vara intressant att följa henne säsongen 2014.
Det är lite intressant hur man börjar att känna igen en spelare. Finns det en bild så är ju det en fördel men ibland kan de vara svåra att fastna. När de ljusblå spelade i division ett så var det ofta programblad och de hjälpte till att nöta in de man inte redan kunde och när jag förra året började följa u-laget så var det en hel del nya ansikten så då började jag göra egna spelaruppställningar utifrån när det ropades t.ex "Bra Darja" och innan matchen var över så hade man fått med de flesta och när man hade gjort så några matcher så började fler fastna. Bilden jag hade av Matilda i mitt huvud var från när hon presenterades på hemsidan, men när jag såg henne i Kungsör så var det en helt annan. Se bara vilken skillnad;

Skickar med länken till Johanna Lötjönens senaste blogginlägg. Hon har hunnit att skriva ett par sedan jag sist länkade. För viss vill vi veta hur de har det i VIK?

http://www.fotbollpariktigt.se/#!jls-dam-blogg/cfh0

PS. Det blir Boo FF från Saltsjö Boo alltså Stockholm som ersätter Rytterne i division ett södra Svealand DS.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar