fredag 14 mars 2014

Maria Fjellman till BK30...


Den här bloggen håller inte bara reda på Gideonsberg och division två norra Svealand utan även Gideonsbergare i förskingringen. Nu har BK30 fått upp sin lista på spelare som är nya i laget 2014 och en av dem är Maria Fjellman. Visste att ett par spelare hade gått från Rytterne till BK30, visste den ena men inte att den andra var Maria.. Hon är en back och var ordinarie en backlinjen under Rytternes succéår 2013 och med tanke på att BK30 inte har samma trupp som 2013 så tror jag helt klart att hon kan ta en ordinarie plats där även om hon är ny men hon har de kvalitéerna så hon kommer nog att förpassa någon annan till bänken.
Ja, Rytterne ja. Har hört rykten om nedläggning och fått fått frågor om detta men hoppet har tänds varje gång jag läst om nyförvärven, dvs att Maria Hising har återvänt, att Marie Segerholm har anslutit och att nu senast Lisa Hellenberg kommit dit, men ryktena surrar som en envis fluga när man ska sova en sommarnatt. VLT skrev om att de har svårt att värva men att de håller ut lite till och hoppas att hitta flera. Hoppas verkligen att de gör det för jag lärde verkligen mig att gilla den säsongen 2013.
Om de inte skulle göra det så var det verkligen ett riktigt fyrverkeri de gav oss 2013 och om de skulle lägga ner så tror jag nog Irsta skulle få påfyllning i sin trupp...
Hoppas verkligen flera spelare hittar till Rytterne...
Foto: Rytternes hemsida...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar