lördag 15 mars 2014

Linnea Hedström till BK30...


Här var i alla fall en övergång som jag hade koll på då Linnea Hedström går över från Rytterne till BK30. Hon slog igenom augusti 2012 i Gideonsberg och efter den stora massflykten efter den säsongen så blev hon lagkapten den korta säsongen 2013. När jag skrev på min Moresportblogg så listade jag henne efter nedläggningen som en av de få heta kandidaterna som platsade att gå till Rytterne och det var där hon hamnade för hon hade mer än division tre kvalite´. Nu tar hon steget till BK30 och lär gå in i backlinjen där.
Följer man BK30:s försäsong så kommer jag osökt att tänka på Hamletcitatet: "Något är ruttet i kungariket Danmark", men tack och lov så är det lång tid till säsongstart även om jag har mina funderingar. En 4-0 förlust mot KIF Örebro som hade en F17-tonvikt följdes upp av att spela oavgjort mot Tinnis som kvalade upp i division ett, på samma sätt som Forsby, så det känns ungefär som om de spelat oavgjort mot Forsby och nu igår en 6-0 förlust mot Smedby. Kommer de få i ordning på skutan? Ja, det hoppas jag, men topplag? Tveksamt. Vi får nog finna oss att ha ett mittenlag i division ett för tänk bara på förra säsongen och t.ex matchen borta mot Enskede som avgjordes ganska sent av Annika Nyberg Bohm, hur kommer en sån match att väga i år? Ja, det återstår att se men vi får hoppas på det bästa...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar