tisdag 18 mars 2014

Moresportindex...


Nu till veckans index där Gideonsberg förlorade med 3-1 och då Forsby utveckling inte är att se som något division två lag så får det bli tre minuspoäng. VIK vann en fin 3-0 seger över division två laget Hällbybrunn och får då två poäng och kopplar ett grepp i indexet. Irsta vann över Norrby med 3-0 och eftersom det är något de ska göra så blir det inga poäng alls.
 Har svårt att veta hur jag ska göra med cup-matcher i indexet så jag kan bara notera att Enköping slog Fanna division tre lag med 6-2, Östervåla förlorade mot Bälinge med 3-2 (Bälinge hade träningsmatch dagen efter och jag har ingen aning hur de formerade styrkorna) och Vattholma spelade 3-3 mot Sunnersta.
Frövi ställde in sin träningsmatch mot Rynninge för att de hade för få spelare.
Tryck på läs mer för att se hur indexet blev:


Indexpoängen fördelas efter följande:

Slå lag i en högre serie tre poäng

Slå en lag på samma nivå två poäng

Spela oavgjort mot ett lag på samma nivå ett poäng

Förlora mot ett lag på samma nivå minus två poäng

Oavgjort mot ett lag i en lägre serie minus en poäng

Förlora mot ett lag från en lägre serie minus tre poäng...

Så här ser indexet ut denna vecka:

VIK 3 poäng

Östervåla - 1 poäng

Frövi - 2

Irsta - 2

Gideonsberg -3

Enköping -4

PS1 Arboga damlag hade en match inlagd mot Stenkvista och den har jag inte hittat något resultat till. Det mystiska är att deras herrlag hade en match inlagd mot samma lag, samma dag men som flyttades till dagen efter så jag undrar om inte damlagets match var en felinläggning i deras kalender, eller? DS

PS2 Strax efter att jag lagt ut gårdagens blogg och jag var på väg till jobbet så kom jag på att Smedby visst spelar i samma serie som BK30, men det gjorde ju inte Tinnis som VLT också kallade konkurrenter DS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar