söndag 30 mars 2014

Agnes avancerar...


Ja, som ni vet så får alla som har spelat i Gideonsberg en plats i mitt hjärta, en del en mindre plats och andra en större. Blev glad när jag såg Agnes Gustafsson på plan och kom på iden att göra en oförberedd intervju om avancemanget till division ett södra Svealand. Visst vet man svaren men man vill ju ändå ställa frågorna för hur ska man annars kunna skriva om det. Naturligtvis så tyckte hon det var kul med att ha avancerat till en högre division och jag frågade om hon kände att det fanns en skjuts i Forsby utifrån det och det gjorde det. Hon tvekade inte när hon svarade på frågan om hon trodde att de skulle kunna hänga kvar utan det lät bara så självklart. Jag flikade in att det inte att det inte gått så bra tidigare och hon svarade att de inte hade spelat på den här nivån tidigare och det har hon rätt i utifrån nuvarade seriesystem men i det gamla systemet så motsvarade ju division två nuvarande division ett då det inte fanns någon elitetta, men vad tror egentligen jag om att deras förmåga att hänga kvar? Jag följer mitt hjärta och säger att jag tror det. Nu har vi naturligtvis lämnat intervjun och återgått till mina funderingar men det jag såg Agnes tillföra till spelet det var en viktig del i att kunna dra igång kantanfall som skapar lägen. Hoppas verkligen de kan hänga kvar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar