lördag 8 mars 2014

Fotboll på riktigt...


Var ner på stan igår och hämtade det alldeles färska numret av "Fotboll på riktigt" som finns att hämta på Global, Nancys, Coffehouse by George och Chicco och på omslagets syntes Jennifer Forsmans glada anlete. Ja, ett tag var hon den som VLT alltid intervjuade och så klart är hon värd i en intervju för hon har varit med ganska länge och är ganska tongivande i varje lag hon spelare i. Undra lite om VLT intresse består men det tror jag för vem ska de annars intervjua? Ja, här kommer mina funderingar som inte har med denna bloggs inriktning att göra och det är att jag funderar på vilket lag BK30 får ihop i år? De känns inte alls lika slagkraftiga i år och det är inte samma drag kring dem som förra säsongen. Förra året duggade nyförvärven tätt men i år så det enda jag hör är rykten om en amerikansk målvakt. Läste om vilka som spelade i deras första träningsmatch och det känns inte som de andra topplagen dit vi måste räkna IFK Nyköping som också har tappat lite och Örebro SK Söder som är starkare behöver vara så rädda. Och vilka lokala spelare ska de värva egentligen som skulle spetsa truppen? Jag kan bara tänka på en spelare och det är Rytternes Maria Ljungdahl.
Ja, det här var en utvikning bara för att jag råkade nämna Jennifer Forsmans namn, men tänk att hon spelade tio säsonger i Gideonsberg. Vem spelar egentligen tio år i en förening? Vilka av dagens spelare kommer jag att få njuta av på en plan om tio år? Det här tycker jag att hon gör att hon är en liten lokal legendar då hon varit med i hetluften ganska länge. Såg att hon ska gifta sig i sommar och vara borta från spel i en månad. Ja, hur ska de klara sig? Vem ska kunna ersätta henne? Ja, det skulle vara Maria Ljungdahl förstås...

PS. Måste få lägga in ett till den övriga blogginlägget ovidkommande PS om att Triangeln som spelade oavgjort mot VIK förra helgen vann över Forsby igår med 3-1. Jag garanterade några Triangelnsupporter efter matchen mot VIK att de skulle gå upp i tvåan men det var alldeles för blygsamma, men Forsby 3-1 visar vilket lag de har och skapar lite perspektiv till VIK:s oavgjorda match DS.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar