lördag 22 mars 2014

Priscila Burgos till BK30...


Den här veckan har varit väldigt enkel att hitta nyheter att skriva om då jag har haft Gideonsbergs uppdaterade hemsida att plocka från men jag har sett hur läsarantalet har sjunkit under veckan för jag har ju varit lite andra man på bollen, så för läsarantalet så är det bättre att jaga egna nyheter, men samtidigt så ville jag ha med det där. Nu åter till där jag var innan den ljusblå nyhetsflödeskranen skruvades på när vi följde vilka spelare med ljusblå förflutet som anslutit till BK30. Vi hade hunnit att nämna Maria Fjellman och Linnea Hedström men det finns fler då även Priscila Burgos finns där. Hon dök upp i Gideonsberg förra våren från nyligen nedlagda Franke och börja genast att trilla med bollen och gärna med full fart. Naturligtvis så vann hon mitt hjärta även om man kanske skulle velat att hon passade lite oftare. Jag skrev ganska mycket om henne på Moresport men ofta med lite tempo vilket gjorde att hennes namn fick lite olika stavningar så till slut så skrev hon till mig i en Facebookkommentar och jag lyckades till slut får det rätt genom att tänka till varje gång. Ser för övrigt att BK30:s hemsida har det felstavat på ett ställe och rätt på ett annat för det är Priscila med ett l, inte två. Det går att lära gamla hundar att sitta, i alla fall den här hunden. Efter A-lagets nedläggning så försvann hon ett tag från min radar, men spelade lite F17 med KIF Örebro men nu så hittar vi henne i BK30. Det ska bli intressant att se hur det går där för hon har fart och teknik men hur mycket lagspelare är hon? Ser att hon får börja på bänken i dagens träningsmatch men det kommer absolut bli matchtid även om konkurrensen finns i laget men jag vill inte säga att den är stenhård för den var hårdare i början av förra säsongen. Kommer att följa henne med stort intresse..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar